شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعر حوزه (اشراق)

فراخوان ششمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمدجواد شرافت با اشاره به اعلام فراخوان ششمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هویت‌بخشی به شعر دینی و شعر حوزه های علمیه در قالب کشف و پرورش و جهت دهی استعدادها، معرفی و تشویق استعدادهای برتر و معرفی چهره های حوزوی و غیر حوزوی که می توانند الگو و معیار باشند از جمله اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.

وی افزود: شعر کلاسیک، شعر نو، شعر کودک و نوجوان و نوحه و سرود از جمله بخش های این دوره از جشنواره هستند و "شعر آزاد طلاب" موضوع عمومی و "هجو دنیای مدرن" موضوع ویژه این جشنواره است.

دبیر ششمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) ادامه داد: این جشنواره دارای رده بندی اول تا سوم نیست و هر تعداد اثری که از نظر داوران و دبیرخانه علمی از لحاظ کیفی و محتوایی برجسته و ممتاز و قابل تقدیر باشد، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی درباره توجه به استعدادهای تازه در این دوره از جشنواره گفت: بخش ویژه ای با همین عنوان در نظر گرفته شده است و دبیرخانه اشعار شاعرانی را که زیر ۲۲ سال سن دارند و تجربه شاعری چندانی ندارند، به صورت مجزا داوری و معرفی خواهد کرد.

شرافت درباره معیارهای داوری آثار اظهار کرد: علاوه بر معیارهای ادبی از جمله سلامت و صلابت زبان، بهره مندی به اندازه ی شعر از عناصر شاعرانه، تازگی و خلاقیت ادبی و...، وجود نگاه عمیق و محتوا و اندیشه متعالی دینی و حوزوی در آثار مورد توجه دبیرخانه خواهد بود.

وی این جشنواره را ویژه طلاب علوم دینی اعلام کرد و گفت: هر شرکت کننده می تواند با حداکثر ۱۰ اثر در جشنواره شرکت نماید و این ده اثر شامل مجموع آثاری است که در بخش های مختلف می تواند ارسال کند.

دبیر ششمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) افزود: در صورت امتیاز بالای چند اثر، تنها یک اثر از هر شاعر به عنوان اثر برتر انتخاب خواهد شد و در صورتی که یک شاعر بیش از ده اثر ارسال کند، ده اثر اولی که ارسال کرده مورد داوری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ثبت نام، ارسال اثر و اطلاع از اخبار جشنواره از طریق http://shear.eshragh.ir صورت می‌پذیرد و دهم بهمن ماه ۱۴۰۲ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره خواهد بود.

شرافت خاطرنشان کرد: از شاعران حوزوی تقاضا می‌شود به منظور استفاده از خدمات و مزایای مادی و محتوایی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ویژه طلاب هنرمند، نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده در پورتال تجمیع اشراق به نشانی https://art.eshragh.irاقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha