یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس بانوی کرامت یکی از مهم‌ترین وظایف زنان را تربیت و هدایت فرزندان به‌سوی اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: بانوان نقش مؤثری در جهاد تبیین دارند و باید جهاد تبیین را از خانه شروع و فرزندان خود را نسبت به احکام شرعی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی آگاه و مقید کنند تا امتداد این جهاد تبیین در جامعه نیز نمود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در همایش خانواده‌های خادمان حرم مطهر بانوی کرامت که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در شبستان نجمه خاتون برگزار شد اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف زندگی خود چه در ابعاد شخصی و خانوادگی و چه در ابعاد اجتماعی و انجام وظایف اجتماعی سرآمد و الگو بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در جهاد تبیین سرآمد بودند، افزود: خطبه فدکیه سراسر تبیین است و علاوه بر خطبه فدکیه حضرت زهرا با زنان مدینه جلساتی داشتند و صحبت می‌کردند و احکام دینی و تکالیف و وظایف شرعی‌شان را برای آنها تبیین می‌کردند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک شخصیت الگو برای همه مردم در ابعاد مختلف هستند، گفت: ایشان به‌خصوص در اواخر عمر با برکتشان نسبت برا مقابله با بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌های مردم مدینه گام‌های بلندی برداشتند اگرچه که بیشتر مردم مدینه به توصیه‌های حضرت زهرا (س) عمل نکردند؛ ولی ایشان جهاد تبیین را وظیفه خود دانستند و به‌خوبی این کار را انجام دادند.

وی با بیان اینکه قم علاوه بر اینکه حرم حضرت معصومه (س) است حرم اهل‌بیت(ع) هم هست، گفت: انتصاب شما به قم و حرم حضرت معصومه (س) وظیفه‌تان را بیشتر می‌کند و اگر وظایف خود را بدانید و به آن عمل کنید امتیاز شما هم در نزد خداوند ویژه‌تر خواهد بود.

آیت‌الله سعیدی یکی از مهم‌ترین وظایف زنان را تربیت و هدایت فرزندان به‌سوی اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: بانوان نقش مؤثری در جهاد تبیین دارند و باید جهاد تبیین را از خانه شروع و فرزندان خود را نسبت به احکام شرعی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی آگاه و مقید کنند تا امتداد این جهاد تبیین در جامعه نیز نمود پیدا کند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید سلیمانی به ارادت ویژه این شهید به حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی نه‌تنها به برپایی روضه حضرت زهرا (س) در خانه خود تأکید داشت، بلکه با الگوگیری از حضرت زهرا (س) همواره سرباز ولایت و یاور مظلومان جهان بود و در این راه به شهادت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha