شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار  استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت از دانش بنیان ها را مکمل جهاد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر در توسعه و پیشرفت دانش بنیان ها موفق باشیم می تواند الگوی خوبی برای دولتها باشد و این امر با تدبیر صحیح امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در دیدار محمدرضا حسین نژاد  استاندار خراسان شمالی،ضمن قدردانی از مسئولان و مردم استان خراسان شمالی که خالصانه، مجاهدانه و با جدیت مسابقات قرآن، این کار فرهنگی رفیع و در رتبه اولین را حمایت کردند، گفت: معتقدم ما باید به سمت مردم برویم تا مردم به سمت ما بیایند و جریان مردم نیز روشن است که کلونی ها کجا قرار دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در خراسان شمالی تاکنون یک جشنواره فراگیر ملی برگزار نشده بود به همین دلیل برگزاری مسابقات قرآن در این استان در نظر گرفته شد که خوشبختانه مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت و استقبال گسترده جامعه قرآنی نشان داد که گویا منتظر ایجاد چنین فضاهایی در کشور هستند.

وی اظهار کرد: در بحث قرآن چند نکته وجود دارد. یکی اینکه فضاهای کالبدی در اختیار قرآن قرار گیرد که ما در سازمان اوقاف فضای بقاع متبرکه را برای برگزاری جلسات قرآن اختصاص دادیم و مسئولان در استانها باید این موضوع را جدی بگیرند و به این جلسات رونق ببخشند. فضاسازی در طول سال باید استمرار داشته باشد و قراء خوش لحن در مراسم مختلف دعوت شوند به تلاوت زیبای قرآن بپردازند و مردم از فضای معنوی لذت ببرند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: خداوند در قرآن می فرماید «ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمی...» خداست که این جلسات قرآن را رونق می دهد. اگر کسی این کار را از خود ببیند کار ضعیف می شود. انشاالله این قله که امسال فتح شد، سال آینده پیشرفت بهتری را شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ورود سازمان اوقاف در حوزه حمایت از دانش بنیان ها گفت: سازمان اوقاف از بودجه عمومی مگر در مسائلی که تکلیفی است بهره نمی برد، مابقی هرچه هست وقف است. بنابراین مصرانه پی گیری می شود که این منبع خودش بلوغ و ارتفاع پیدا کند. ما می توانیم مولدسازی داشته باشیم و از زیرساختها استفاده بهتر شود. اگر در این زمینه موفق باشیم می تواند الگوی خوبی برای دولتها باشد. اگر در حوزه اقتصادی موفق نشویم یک نقطه منفی در کارنامه ما خواهد بود.

وی یادآور شد: با تدبیر صحیح می توانیم موفق شویم و این یک جهاد اقتصادی است. یکی از حوزه های تولیدی، تولید پروتئین است که دو مساله را باید در نظر بگیریم، یکی بحث آب و دیگری fci (ضریب تبدیل خوراک طیور) است. تحقیقات نشان می دهد برای نجات کشور در زمینه تولید پروتئین باید سراغ آبزی پروری برویم. سازمان اوقاف در این زمینه وارد شده است و از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی تصریح کرد: در حوزه موقوفات درمانی، علاوه بر تاسیس بیمارستان به سراغ ارزان سازی دارو و تجهیزات پزشکی رفته ایم. خوشبختانه برای درمان سرطان اقدامات خوبی صورت گرفته و سازمان اوقاف از شرکت های دانش بنیان که در این زمینه فعالیت می کنند حمایت می کند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به دلیل برگزاری موفق مسابقات سراسری قرآن در شهر بجنورد به تشریح دستاوردها و پیامدهای معنوی برگزاری این مسابقات در استان خراسان شمالی پرداخت.

وی حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از مجموعه های دانش بنیان را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: استان خراسان شمالی در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان ظرفیت بسیار خوبی هم به لحاظ دانش فنی و هم به لحاظ نیروی انسانی دارد. ان شاءالله به صورت ویژه از ظرفیت سازمان اوقاف برای توسعه شرکتهای دانش بنیان بهره مند می‌شویم.

وی اظهار کرد: با توجه به سرمایه گذاری و حمایتی که از سوی استانداری خراسان شمالی از مجموعه های دانش بنیان صورت گرفته، اتفاقی که در مجموعه دانش بنیان ها در سطح استان افتاد، پارک علم و فناوری استان از سطح سه به سطح دو ارتقا پیدا کرد. این موضوع برای یک استان در حال توسعه اتفاق بسیار ارزشمندی است.

حسین نژاد تصریح کرد: طرح های سرمایه گذاری خوبی در خراسان شمالی آماده اجراست که نیاز به حمایت های سرمایه گذاری و اقتصادی دارد امید است با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، ظرفیت های اشتغال و تولید در استان افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha