دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س)ساوه گفت: تربیت دینی و معنوی کودکان به مراتب مهم تر از دیگر جنبه های تربیت است، زیرا از منظر مکاتب الهی و آسمانی، اصالت در حیات انسانی از آنِ روح است و حرکت معنوی آن به سوی هدف نهایی اش، یعنی عبودیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن نشستی با به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن نشستی با حضور خانم نجیبه کرمی مدیر و مدرس موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه با موضوع ابعاد و روش‌های تربیتی فرزندان از نگاه حضرت فاطمه (س) و حضور جمعی از عموم بانوان امروز در اداره آموزش وپرورش شهرستان نوبران برگزار گردید.

کرمی با اشاره به عوامل موثر در تربیت فرزندان گفت: رفتارهای حضرت زهرا سلام الله علیها الگویی عملی برای دیگر مسلمانان به ویژه برای زنان است و از جمله عوامل موثر در تربیت فرزندان، فراهم آوردن محیط و زمینه های مساعد در تربیت آنان است و برخی از این زمینه ها به قبل از تولد فرزندان و حتی به انتخاب همسر باز میگردد.‌

وی در ادامه افزود: تربیت فرزندان ابعاد گوناگونی از جمله جسمانی، روحی و عاطفی، عقلانی، دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی دارد و در تربیت اسلامی هدف نهایی از آفرینش انسان، بندگی خدا و رهایی از اسارت غیر خداست.

کرمی ضمن اشاره به تربیت جسمانی فرزندان افزود: در نگاه دینی، تربیت هر دو بعد مادی و غیر مادی فرزندان الزامی می باشد.حضرت زهرا(س) در پرورش جسم فرزندان خویش و سلامت و بهداشت و تغذیه آنان و نیز پرورش روحی و معنوی آنان از هیچ کوششی دریغ نمی ورزیدند.

وی در بیان بُعد تربیتی روحی و عاطفی فرزندان خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای روانی فرزندان، نیاز به محبت است که در همه سنین وجود دارد، تامین این نیاز در کودکان موجب آرامش روانی آنان، امنیت خاطر، اعتماد به نفس، اعتماد به والدین و دیگر انسان ها، یادگیری شیوه‌ی محبت به دیگران و حتی سلامت جسمی آنان می شود.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول (س) در توضیح ابعاد تربیت دینی و معنوی کودکان تصریح کرد: تربیت دینی و معنوی کودکان به مراتب مهم تر از دیگر جنبه های تربیت است، زیرا از منظر مکاتب الهی و آسمانی، اصالت در حیات انسانی از آنِ روح است و حرکت معنوی آن به سوی هدف نهایی اش، یعنی عبودیت است.

این مراسم با مولودی خانم خانم عطارد به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha