شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ب

حوزه / به همت بنیاد شهید امور ایثارگران کاشان مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) با حضور امام جمعه کاشان و جمعی از مادران، همسران و فرزندان شهیدان و ایثارگران در کانون فرهنگی شاهد کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به همت بنیاد شهید امور ایثارگران کاشان، مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) با حضور امام جمعه کاشان و جمعی از مادران ، همسران و فرزندان شهیدان و ایثارگران در کانون فرهنگی شاهد کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در این مراسم ضمن تیریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به اهمیت نماز اشاره کرد و اظهار داشت : حضرت زهرا (س) فرمود خداوند متعال نماز را برای دوری از کبر و ریا ، پاک شدن از گناهان و تواضع در برابر خداوند متعال قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه قبیله ای به نام ثقیف که متکبر بودند وقتی نزد پیامبر آمدند که خداپرست شوند دوتا شرط گذاشتند یکی اینکه از همه بتهایشان سه تا بت را از بین نبرند؛ پیامبر(ص) فرمودند این شرط را قبول نمی کنم و بعد شرط دوم را مبنی بر اینکه همه احکام دین را به غیر از نماز قبول می کنیم قرار دادند پیامبر اکرم (ص) فرمودند دینی که در آن نماز نباشد خیری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به حدیث دیگری به نقل از پیامبر (ص) با بیان اینکه رکوع و سجود تکبر را از بین می برد اشاره کرد و تصریح کرد: انسان وقتی با خم شدن در مقابل خدا بالاترین جای بدنش روی خاک قرار داده شود، متواضع می شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه باید در برابر نعمت های خدا شکر گزار باشیم یاد آورشد: ایستادن در مقابل خدا و قنوت هم انسان را در مقابل خالقش متواضع می کند.

تجلیل از همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران و مولود خوانی ذاکرین اهل بیت (ع) از دیگر برتامه های این مراسم معنوی بود .

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha