سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز تخصصی فلسفه

طی مراسمی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)، مراسم جشنی با حضور خانواده ها و نیز عمامه گذاری تنی چند از طلاب مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی در این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین معلمی، قائم مقام این مرکز ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت: دشمن و عوامل آن با شهادت جمعی از هموطنان ما در گلزار شهدای کرمان آن هم در سالروز شهادت حاج قاسم نشان داد که چقدر کینه و حقد عمیقی نسبت به سردار دلها و زائران و علاقه مندان به ایشان دارد.

وی افزود: آن ها فکر می کنند که با این قبیل کارهای تروریستی، مردم از انقلاب و نظام و شخصیت هایی مثل حاج قاسم دست می کشند اما کور خوانده اند و اتفاقاً عشق و ارادت مردم نسبت به انقلاب و ارزش های دینی و انقلابی به این واسطه روز به روز افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه با اشاره به رویکردهای مختلف در مواجهه با فلسفه گفت: فلسفه در طول تاریخ هم طرفداران افراطی و هم مخالفین افراطی داشته و مهم این است که ما به دور از افراط و تفریط به این مساله ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی بیان داشت: مخالفان افراطی را که تقریباً می شناسیم اما طرفداران افراطی آنهایی هستند که هر چه فلاسفه گفته باشند را بی کم و کاست می پذیرند و به هیچ وجه قائل به نقد آرا و نظرات آن ها نیستند در حالی که رشد فلسفه و تولید علم اساساً با نقد و نقادی حاصل می شود.

وی افزود: باید دانست که نقد و نقادی به هیچ وجه از ارزش فلسفه و فیلسوفان نمی کاهد و در عین حال نباید فکر کنیم که هر چه فلاسفه گفته اند وحی منزل و غیرقابل نقد است، به خصوص جاهایی که احساس می شود ممکن است برخی مباحث فلسفی تا حدی با آیات و روایات زاویه داشته باشد.

وی تأکید کرد: از طلاب جوان فلسفه خوان انتظار می رود که اولاً علم را خوب بفهمند و در این راستا مجاهدت علمی داشته باشند و ثانیاً هم این که نقد پذیر و نقاد باشند تا در وهله بعد بتوانند به سوالات و شبهات جامعه به درستی پاسخ دهند.

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عباسی ولدی، استاد حوزه و مشاور مسائل خانواده با بیان این که بسیاری از مشکلات خانواده ها از نبود محبت نشأت می گیرد، گفت: این مودت بین زن و مرد است که زندگی های زوجین را استحکام بخشیده و رابطه آنان با همدیگر را تقویت می کند.

وی افزود: نگاه و برخورد محبت آمیز با خانواده و فرزندان سبب جلب محبت الهی خواهد شد و برترین اعمال را برای آنان ثبت و ضبط می کند و لذا باید نگاه به خانواده و فرزندآوری تقویت شده و رنگ و بوی الهی بگیرد.

وی گفت: نباید در زندگی محبت به جای محبت باشد و نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرانه باشد؛ یعنی زوج ها در صورتی به همدیگر محبت می کنند که دیگری نیز به آن محبت کرده باشد. محبت زوجین به همدیگر محکم ترین چیزی است که می تواند بنیان خانواده ها را استحکام بخشیده و پایدار نگه دارد و اگر محبت در خانواده نباشد، هیچ نقطه امنی برای خانواده و استحکام آن وجود نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha