شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدرسه معارفی درایة

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این شهادت‌ها، رشادت‌ها، سختی‌ها و صبوری‌ها مقدمه پیروزی است که خداوند به صابران بشارت داده است، گفت: درگیری ما با جبهه باطل بر سر موضوع خداوند است و این دعوا از زمان انبیا وجود داشته و همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانی که نصرت الهی فرارسد و وعده خداوند که پیروی قطعی جبهه حق است حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در اجتماع مردم قم در محکومیت جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال بارها از یک درگیری بین جبهه نبی اکرم (ص) و دشمنانشان خبر داده و فرموده نزاع این دو گروه بر سر موضوع خدا است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند دعوا بر سر این است که ما می‌گوییم خدا راست گفته و بنی‌امیه می‌گویند خدا دروغ گفته است و وحی در کار نیست، افزود: این درگیری مستمر است و پیامبر فرمودند برای اینکه طرح خداوند در زمین محقق شود نیاز به پایداری و صبوری است تا زمانی که جبهه حق و باطل از هم جدا شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیروزی جبهه حق در دنیا و آخرت را قطعی دانست و افزود: وقتی یک قوم به مرحله‌ای می‌رسند که پای بیعت خود می‌ایستند تا جایی که خدای متعال از آنها راضی می‌شود پیروزی قطعی با آنها است و این سنت خدا است.

وی با بیان اینکه در روایت آمده است ظهور امام‌زمان (عج) وقتی حاصل می‌شود که صف مؤمنان و منافقان از هم جدا شده باشد، گفت: خداوند در سوره برائت می‌فرماید شما خیال می‌کنید به این زودی درهای بهشت به رویتان باز می‌شود درحالی‌که هنوز عده‌ای که اهل مجاهده نیستند و تعلقات اساسی دارند در میان شما هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه پیروزی جبهه حق آداب و رسومی دارد، گفت: باید صف‌ها جدا شوند، تعلقات از بین بروند، مؤمنان پخته شوند و بهشتی شوند تا بتوانند وارد بهشت شوند؛ بنابراین خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهید وارد بهشت شوید باید از دل سختی‌ها عبور کنید و صفات رذیله از وجودتان پاک شود و وقتی خالص شدید وارد بهشت خواهید شد.

وی گفت: در جنگ حنین که مسلمانان تعداد و امکانات زیادی داشتند و متکی به خود و قوای خود بودند خداوند کار را سخت کرد و همه فرار کردند؛ خداوند می‌فرماید بعدازاین که کار سخت شد نصرت را بر شما نازل کردیم و در وسط صحنه‌های سخت جنگ به قلب پیامبر (ص) و مؤمنین آرامش دادیم و در دل جنگ و سختی‌ها آرام بودند و متزلزل نبودند.

استاد حوزه با بیان اینکه نصرت خدا وقتی نازل می‌شود که بر خدا تکیه کنیم، گفت: اگر متکی به قدرت و توان خود باشیم خداوند نصرت خود را از ما بر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از القاب حضرت فاطمه زهرا (س) منصوره است، افزود: در حدیث معراج آمده است که نور وجود حضرت زهرا سفری که پیامبر به معراج داشتند در وجودشان قرار گفت و خداوند فرمود این نور حبیبه من است که در زمین به فاطمه و در آسمان به منصوره نامیده می‌شود؛ در زمین فاطمه است؛ زیرا خداوند متعال به‌وسیله ایشان محبینشان را از آتش جهنم جدا و مسیر حق و باطل را مشخص و طمع دشمنان خدا را قطع می‌کند و در آسمان منصوره است؛ زیرا مظهر نصرت الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: حضرت زهرا (س) هم ضامن نجات مؤمنان و محبان از آتش جهنم و هم ضامن جداشدن جبهه مؤمنان از منافقان و کافران و هم موجب نزول نصرت الهی بر مؤمنان هستند و از طریق ایشان محبانشان بر جبهه باطل پیروز خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه درگیری جبهه حق و باطل بر سر مسئله خداوند یک درگیری مسلم است و مستمر است، تصریح کرد: پیروزی در این جبهه آدابی دارد که عبارت از استقامت، جداشدن جبهه حق از باطل و از بین رفتن تعلقات و صفات رذیله از مؤمنان است و بعد از این مراحل نصرت الهی نازل خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری حوادثی که این روزها اتفاق می‌افتد را مقدماتی برای فتوحات بعدی دانست و گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به قله نزدیک شده‌ایم به‌خاطر وقوع این سختی‌ها و استقامت مؤمنان است و امیدواریم که این سختی‌ها با فتح و نصرت الهی همراه باشد.

وی تأکید کرد: این شهادت‌ها، رشادت‌ها، سختی‌ها و صبوری‌ها مقدمه پیروزی است که خداوند به صابران بشارت داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha