یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) ۸۰ سال دین شناسی را دنبال کرده و آثار دین شناسی را نیز دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلین حسین انصاریان در سی و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) که در مسجد اعظم(ص) قم  برگزار شد، اظهار کرد: زندگی در این سیاره خاکی با دین، دین‌داری، فهم دین و به دست آوردن آثار دین همراه است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۷۷ سوره بقره، خلاصه اسلام را بیان کرده است، عنوان کرد: از ابتدای خلقت اسلام تا قیامت دین اسلام بوده و خواهد بود  ولی به مرور با افزایش جمعیت در دوره‌های مختلف این دین به کمال رسیده است تا زمانی که در روز غدیر آیه الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ نازل شد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه این موضوع نشان می‌دهد که دین بدون امیرالمؤمنین(ع) ناقص بوده است، خاطرنشان کرد: پس از پیامبر(ص) یک اسلام زمینی را ساختند و این دین اختراعی را در سقیفه تبلیغ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه این روند در دوره‌های مختلف ادامه پیدا کرد و افراد مختلف شاخه‌هایی را به درخت اسلام پیوند زدند، تصریح کرد: این مسیر تا امروز نیز ادامه داشته است و موجب گمراهی مردم می‌شود.

وی با اشاره  به گمراهی مردم بعد از سقیفه، یادآور شد: علت این گمراهی نیز عدم توجه به وصیت پیامبر(ص) درخصوص قرآن و اهل بیت(ع) است.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه در سقیفه بت پرستی مدرنی ایجاد شده است، ابراز کرد: فردی که دین شناس باشد می‌تواند از این گمراهی نجات پیدا کند و دین شناسی تنها با اهل بیت(ع) و قرآن کریم محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عالم دین شناس می‌تواند مردم را نیز نجات دهد، بیان کرد: باید در محرم، فاطمیه و رمضان تریبون به عالم دین شناس داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه دین‌شناسی دستگیره‌ای است که انسان با آن به رتبه‌های عظیم دست پیدا می‌کند، اظهار داشت: برتری دین شناس نسبت به مردم به مانند برتری خورشید در برابر زمین است.

وی با اشاره به اینکه همان‌طور که زمین محتاج خورشید است، مردم نیز محتاج عالمان هستند، مطرح کرد: در هیچ دینی به عالمان دینی توهین نمی‌شود و این موضوع تنها گاهی در ایران اتفاق می‌افتد و آن هم برای این است که دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر عالمان دین شناس را از مردم بگیرد، فاتحه دین و اسلام خوانده خواهد شد.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه غرب به دنبال این است که مردم به دنبال عالم، فقیه و رساله نباشند، عنوان کرد: باید بسیار مراقب باشید که در فریب حیله‌های دشمن را نخورید.

وی با اشاره به اینکه شجاعت آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) مثال زدنی بود، خاطرنشان کرد: ایشان ۸۰ سال دین شناسی را دنبال کرده و آثار دین شناسی را نیز دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ایشان دین شناسان بسیاری را در این مملکت تربیت کردند، تصریح کرد: ایشان به احداث مسجد، مدرسه، درمانگاه و حوزه، اهمیت بسیاری می‌دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha