سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ تجلیل مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی از خانواده طلبه شهید رضا سلیمانی

حوزه/ در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی از خانواده طلبه شهید رضا سلیمانی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی به همراه جمعی از مسئولان حوزه استان، از خانواده طلبه شهید رضا سلیمانی تقدیر کرد.

گفتنی است طلبه و پاسدار شهید رضا سلیمانی در سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در یکی از روستاهای شهرستان هشترود دیده به جهان گشود و بعد از گذراندن دوران کودکی، تحصیلات ابتدایی خود را تا سوم دبستان در زادگاه خویش به پایان رساند و با توجه به مقتضای شغل پدرش، همراه با خانواده عازم شهر تبریز شد، رضا همزمان با تحصیل علم در مدرسه با توجه به محبت و علاقه‌ای که در خانواده نسبت به اسلام و قرآن داشتند، همراه پدر از همان اوایل با مسجد محل آشنا شد و در جلسات عزاداری و مسجد و قرآن شرکت می‌کرد.

در دوران دفاع مقدس پس از آنکه امام امت فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی وحفظ مساجد به عنوان سنگر اسلام را صادر فرمودند، رضا در اولین مرحله به ندای امامش لبیک گفته و خود را برای اعزام به صحنه نبرد آماده نمود ولی به‌علت کوچک بودن از نظر سنی بارها توسط مسئولین از اعزام منع شده بود، ولی در پشت جبهه دیگر خانه برایش آرامش نداشت و بعد از مدرسه همه چیز برایش مسجد بود و لذا یکی از اولین اعضای تشکیل دهنده پایگاه مقاومت مسجد امام رضا به‌شمار میرفت.

در نهایت شهید سلیمانی پس از حضور در عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس، بعد از عملیات کربلای ۵ به دنبال گمشده خویش می‌گشت که در این زمان عملیات کربلای ۸ در منطقه خونین شلمچه در تاریخ ۶۶/۰۱/۲۰ بود که در این عملیات رضا به یاران شهید خود پیوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha