دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام غروی

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: بدون تردید داعش فرزند آمریکا و رژیم صهیونیستی است و جز با اراده آنها گامی برنخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان ها، اظهار داشت: تنها چیزی که در نزد خدا احترام و کرامت محسوب می‌شود، مسأله تقوا است که تنها وسیله برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت می‌باشد.

وی ادامه داد: این کرامت هدفی است که در راه کسب آن هرگز تزاحم و تدافعی بین افراد مطرح نمی‌شود به خلاف سایر اهداف و غایات مانند ثروت، ریاست، جمال و… که لازمه بدست آوردن آنها، رو در رو شدن و جنگ و درگیری است.

امام جمعه سلفچگان به اهمیت داشتن روابط نیکو با اعضای خانواده اشاره کرد و ابراز داشت: در تعامل با خانواده، ما نباید خودمان را برتر از همسر یا فرزندانمان بدانیم. چه آنها گناهکار باشند چه نیکوکار.

وی بیان داشت: امام صادق‌علیه‌السلام می‌فرمایند: هر کس بر این باور باشد که از دیگران برتر است، در شمار مستکبران است. حفص بن غیاث می‌گوید: عرض کردم: اگر گنه‌کاری را ببیند و به سبب بی‌گناهی و پاکدامنی خود، خویشتن را از او برتر بداند چه؟ فرمود: هیهات هیهات! چه بسا که او آمرزیده شود اما تو را برای حسابرسی نگه دارند؛

حجت الاسلام غروی افزود: وقتی من با خانواده خود متکبرانه برخورد کنم با رفتارم این پیام را به آنها منتقل می‌کنم که شما ارزش برخورد مناسب از سوی من را ندارید. این رفتار به مرور زمان باعث از بین رفتن پیوند عاطفی میان ما می‌شود.

وی در ادامه با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، ابراز داشت: در حال حاضر که گروهک خون آشام و مزدور داعش مسئولیت حملات را پذیرفته، باید چند نکته را در ابراز مواضع درنظر داشت.

امام جمعه سلفچگان تصریح کرد: در تحلیل انجام این عملیات توسط داعش، دو عامل را می‌توان در حوادث تروریستی پدید آمده در ایران مدنظر قرار داد:

۱_ عامل مباشر: در اینجا عامل مباشر به معنای نیروی حاضر در عملیات تروریستی تعریف می‌شود. تجربیات سال های اخیر نشان می‌دهد که معمولاً از نیروهای تکفیری و تروریستی جهت انجام چنین عملیات وحشیانه‌ای استفاده می‌گردد.

۲_ عامل اصلی: اما سطح تحلیلی در این حادثه بسی فراتر از دو سه عنصر مفلوک و به فرمایش حضرت آقا؛ دست های خون آلوده به خون بی گناهان، است، عامل ذاتی و علت العلل همه حادثه‌های تروریستی در منطقه را استکبار جهانی و صهیونیسم به علت دخیل بودن در ایجاد تفکر و ساختارهای تکفیری و راهبری آنها دانست.

وی بیان داشت: نکته ای که در پیام دیروز رهبرانقلاب آمده بود؛ مغزهای مفسد وشرارت‌زا بدون تردید داعش، ولیده نحس آمریکا و صهیونیسم است و جز با اراده آنها گامی برنخواهد داشت.

حجت الاسلام غروی به اهداف عملیات تروریستی کرمان اشاره کرد و گفت:

۱_ القای شکست اقتدار جمهوری اسلامی و درهم شکستن اقتدار نهادهای امنیتی کشور.

۲_ شبهه آلود کردن فضای عمومی و دامن زدن به امنیت روانی جامعه با هدف القای ناکارآمدی نهادهای امنیتی.

۳_ امنیتی کردن فضای ایران خصوصاً پس از شکست پروژه تداوم آشوب در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ و در پیش بودن انتخابات اسفندماه.

۴_ سرپوش گذاشتن بر شکست استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و نیروهای تکفیری در مواجهه با نظام اسلامی در مدت اخیر خصوصاً در عملیات طوفان الاقصی.

۵_ بحران زایی از سوی عاملان ذکر شده با هدف فرار از بحران موجود برای آنها.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha