دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون نیازمند ۶۰ هزار مربی پرورشی در سطح مدارس کشور هستیم که البته با حمایت دولت بخشی از این کمبود جبران شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان اظهار کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم مقدمات جذب ۱۹ هزار مربی پرورشی پس از پانزده سال انتظار در سال جدید پیش رو تحقق یافته است.

وی بیان کرد: وجود مربی پرورشی در مدارس یکی از مهمترین سیاست‌های دنبال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است، چرا که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش مستقیم دارد.

صحرایی ادامه داد: امروزه مدارس گفتمان پذیر هستند چرا که بواسطه جمعیت گسترده جوانان و نوجوانان، نقطه امن کشور به شمار می‌روند و آموزش‌های اصولی در عرصه‌های مختلف در این حوزه اجرایی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به لزوم توجه بیشتر به شیوه استفاده دانش آموزان از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: قشر جوان و نوجوان ساعت‌ها در فضای مجازی مشغول هستند و به نوعی رها شده که نیاز به تدبیر دارد.

وی تامین بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع سجاده، گسترش طرح ایجاد ۹ هزار مسجد را از مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: هم اکنون هفت هزار و ۲۸۰ نمازخانه در سطح مدارس و مراکز آموزشی در حال ساخت است.

صحرایی با اشاره به آموزش ۲۰ هزار اذان گو در سطح کشور گفت: این تعداد دانش آموز به هنگام اقامه نماز، به صورت زنده اقامه اذان دارند.

وی با تاکید بر اینکه در ترویج فریضه نماز هیچ گاه کوتاهی نخواهیم کرد، یادآور شد: برنامه‌های متنوعی را در این بخش داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۶ IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    2 0
    آزموده را آزمودن خطاست
    • شیرینه IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      0 2
      اون آزموده ی تلخه نه شیرین. البته آزمودن آنانی که پرورشی را بر داشتن و راه دادنشان برای ورود مجدد به مناصب، خطاست بلاشک. اما ورود نیروهای ارزشی و حوزوی بازگشت پاکی و نورانیت به فضای آموزش و پرورش هست.
  • فهیمه قمریان IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    حاضرم دبیر پرورشی بشم
    • احسنت IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      0 2
      احسنت. بحمد الله حضور روحانیون عزیز در همین مدت کوتاه بسیار موثر و مثمر ثمر بوده است
  • زنده دل IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 2
    ازطلاب خواهرهستم که بعنوان مبلغ امین درمدارس مشغول فعالیت هستم ولی آنچنان حمایتی ازطلاب نمیشه لطفا بیشترمربیهای پرورشی ازطلاب امین درنظربگیرین چراکه خیلی نیازبه حضورشون ونبودشون کاملا احساس میشه مسئولین جدی بفکراین قضیه باشن باتشکر
  • زهره IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 2
    ان شاءالله که همانطور قول دادن تحقق پذیرد،ومربی پرورشی از بین مبلغان طرح امین پذیرفته بشه