جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
پورخاقان

حوزه/ حجت الاسلام پورخاقان گفت: یکی از اقدامات سردار سلیمانی در سیستان و بلوچستان جذب برخی اشرار آن منطقه بود که با اجرای طرح اشتغال زایی، فرصتی فراهم کرد تا تعدادی از آنها جذب کار کشاورزی و دامداری شدند که این خود باقیات و صالحات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان، در جمع اعضای هسته گزینش سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنانمان در عملیات تروریستی در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند این قبیل جنایات هرگز نخواهد توانست در اراده مردم صبور و مقاوم ایران اسلامی خللی وارد نماید و بدون شک این اقدام مذبوحانه بی پاسخ نخواهد ماند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، امانت را شرط اصلی در گزینش دانست و گفت: وقتی حضرت یوسف درخواست کرد که مسئولیتی به ایشان بدهند فرمود که من هم امانتدار و هم دانا به آن مسئله هستم و یا وقتی دختران شعیب می‌خواستند به حضرت موسی کاری را واگذار کنند به پدر می گویند که وی هم امین است و هم از عهده این کار و مسئولیت بر می آید.

وی تأکید کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح گزینش افرادی که می خواهند جذب سازمان شوند بسیار اهمیت دارد چون کسانی که در سازمان خدمت می کنند باید افکار، اعمال و خصوصیات آنها در جهت منویات فرماندهی معظم کل قوا باشد.

حجت الاسلام پورخاقان با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) آن چه که برای گزینش از افراد سوال می کنند باید مبتلی‌ به افراد باشد، گفت: آن مسائلی که به کار افراد مربوط نمی شود و ممکن است در حافظه افراد باقی نماند مثل سوال از احکام حنوط میت ضرورتی ندارد، اما اگر کسی که به بدیهی ترین واجب دینی مثل نماز مقید نباشد به مراحل بعدی هم مقید نیست.

وی با بیان اینکه تا جای ممکن نباید افراد را طرد کنیم، بیان داشت: کسانی که شأنیت و زمینه اصلاح در آنها وجود دارد باید آنها را تحت آموزش قرار دهیم و یک فرصت مجدد به آنها بدهیم تا با خیال راحت نیروها را انتخاب کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ادامه داد: یکی از اقدامات سردار سلیمانی در سیستان و بلوچستان جذب برخی اشرار آن منطقه بود که با اجرای طرح اشتغال زایی، فرصتی فراهم کرد تا تعدادی از آنها جذب کار کشاورزی و دامداری شدند که این خود باقیات و صالحات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha