دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاعیه نیک نژاد-مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا اصفهان

حوزه/ پایان نامه «راهکارهای تحقق مولفه های اخلاقی در تعلیم و تربیت مدرس در بُعد اجتماعی»، دفاع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نسیبه نیک نژاد، طلبه سطح ۳ رشته اخلاق و تربیت اسلامی مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان: «راهکارهای تحقق مولفه های اخلاقی در تعلیم و تربیت مدرس در بُعد اجتماعی»، با راهنمایی زینب کبیری و داوری حجت الاسلام اصغر هادی دفاع کرد.

نیک نژاد در دفاع از پایان نامه خود گفت: اخلاق اجتماعی، مجموعه‌ای از ارزشهـا و هنجارهـایی است که فرد، نسبت به امور اجتماعی و در ارتباط با دیگران باید رعایت کند.

وی ادامه داد: انسان موجودی اجتماعی است و در ارتباط با سایر افراد جامعه، نیازمند رعایت این نوع ارزش هاست تا جامعه به تمدن متعالی، عدالت و کمال نزدیک شود، فضایلی نظیر: محبت و احترام به دیگران، کمک و یاری به نیازمندان، مشارکت در امور اجتماعی، صداقت در برخورد با دیگران و.. جایگاه و اهمیت اخلاق در زندگی اجتماعی تا بدان جاست که حتی عمل کردن به قوانین و مقررات اجتماعی نیز بدون پشتوانه اخلاق ممکن نیست و اخلاق، بهترین ضامن اجرای قوانین و مقررات است.

طلبه رشته اخلاق و تربیت اسلامی مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان اظهار کرد: پس از خانواده، مدرسه به عنوان اولین نهاد اجتماعی، متولی تربیت دانش آموزان در راستای پذیرش نقشها و مسئولیت‌های اجتماعی است و معلم نقش اساسی را در آموزش اخلاق اجتماعی و تربیت بعد اخلاقی دانش آموزان ایفا می‌کند.

نیک نژاد گفت: پایان نامه حاضر در نظر دارد به بررسی راهکارهای تحقق مؤلفه‌های اخلاق اجتماعی در فضای تعلیم و تربیت مدرسه به شیوه توصیفی تحلیلی بپردازد. بنابراین پس از تبیین مؤلفه های اخلاق اجتماعی در فضای تعلیم و تربیت مدارس، به بررسی راهکارهای تحقق این مؤلفه ها در ارتباط با فراگیر کودک و نوجوان توسط معلم پرداخته شده است. سپس نقش معلم در راستای تحقق مؤلفه های اخلاق اجتماعی در ارتباط با والدین دانش آموزان و همکاران بررسی شده و راهکارهایی برای تحقق مؤلفه های اخلاق اجتماعی در ارتباط با این دسته از افراد پیشنهاد داده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha