دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/  دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با جمعی از  هموطنان مسیحی، ارامنه و آشوری

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز و روشنی از وحدت ادیان الهی است و ما قدردان این نعمت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با جمعی از هموطنان مسیحی، ارامنه و آشوری ضمن تبریک ولادت عیسی بن مریم(ع) گفت: خداوند متعال را شاکریم که در انقلاب اسلامی تمامی ادیان ابراهیمی با اخوت، برادری و همدلی در کنار هم زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از سوره های قرآن کریم بنام حضرت مریم(س) نامگذاری شده است، بیان کرد: خداوند متعال دراین سوره به بیان تولد حضرت عیسی تصریح می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به آیاتی از این سوره ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی به پیامبر بودن حضرت عیسی در سوره مریم تصریح می کند و همچنین خود حضرت عیسی (ع) در تولد خود به اذن خداوند سخن گفت و فرمود: من بنده‌ی خدا هستم و خداوند به من کتاب (آسمانی) داده و مرا پیامبر قرار داده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره بقره افزود: ما مسلمانان به خداوند و کتابی که بر پیامبر ما فرستادند و به آنچه بر ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و فرزندان او نازل شده و همچنین به آنچه به موسی و عیسی داده شده ایمان داشته و معتقدیم و میان هیچ یک از آنان فرق نمی گذاریم و همه تسلیم فرمان خداوند تبارک و تعالی هستیم.

وی تاکید کرد: حضرت عیسی بن مریم یکی از پیامبران اولوالعزم است و ما مسلمانان همانگونه که به پیامبر اکرم اسلام(ص) اعتقاد داریم به همه پیامبران الهی و حضرت عیسی معتقدیم و لذا ولادت آن حضرت برای ما مسلمان نیز مبارک و عید است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز و روشنی از وحدت ادیان الهی است و ما قدردان این نعمت هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha