چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: مقام معظم رهبری درجمع مردم کاشان فرمودند مردم کاشان در دعوای بنی امیه و بنی عباس مسیر حق را گم نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی شب گذشته در مراسم دهه بصیرت و یوم الله ۱۹دی که همراه با گرامی داشت شهدای زائران سردار دلها در کرمان در مسجد جامع کاشان بود، ضمن گرامی داشت ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت علی بن باقر(ع) اظهار داشت:مقام معظم رهبری در جمع مردم کاشان فرمودند مردم کاشان در دعوای بنی امیه و بنی عباس مسیر حق را گم نکردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه براساس روایات شیخ عباس قمی نقل می کند وقتی مردم شیعه نیشابور وجوهات شرعی خودشان را به نماینده امام کاظم (ع) دادند خانمی هم که در خانه نخ ریسی می کرد، گفت من هم خمس خودم را با یک کلاف نخ و چند درهم ناچیز می خواهم بدهم ،نماینده مردم نیشابور چون پول‌های سنگین را دیده بود حیا کرد که این کلاف نخ را بگیرد و به امام(ع) بدهد خانم گفت خدا از حق حیا نمی کند گر چه کم هم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امام کاظم (ع) برای این خانم(بی بی شطیطه ) که در نیشابور به خاطر پرداخت خمس اش ارزش قائل شده بود در تشییع جنازه اش شرکت، گفت: مردم وقتی این حضور را از حضرت(ع) جویا شدند فرمود هر شیعه ای که به اصول و فروع دین خودش پایبند باشد مانند این خانمی که مسلمان واقعی بود و خمس خودش را که حتی یک کلاف نخ بود داد ولایت من را پذیرفت، لذا ما ائمه هم برای او در هر جای عالم که باشد در تشییع جنازه اش شرکت می کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری مردم کاشان در دعوای بنی امیه و بنی عباس هر دوطرف را باطل دانستند و گفتند حق با ولایت محمد و آل محمد(ص) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه مردم کاشان در سال ۱۱۳ هجری قمری در دعوای بنی امیه و بنی عباس ولایت الهیه خدا را شناختند. تصریح کرد: امروز هم مردم کاشان همانند سال ۱۱۳ هجری قمری همانطور که در مسجد با عظمت جامع این شهر از اقامه نماز جماعت، بیان معارف و تبلیغ دین خدا ، ولایت الهی و تعلیم قرآن فرزند امام باقر(ع) بهره مند شدند، الان همان مسیر اهل بیت (ع) را در کمک به ولایت فقیه تا ظهور حضرت مهدی (عج) طی می کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha