چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
خداشناس

حوزه / بازیگر سریال «مستوران» گفت: در این سریال روایتی زیبا از قصه‌های ایرانی را شاهد هستیم؛ قصه‌هایی که در خود نکات اخلاقی بسیار دارد.

کاوه خداشناس، بازیگر سریال «مستوران» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره الزام ساخت مجموعه‌هایی بر مبنای قصه‌های ایرانی، گفت: ساخت آثاری با محوریت قصه‌های کهن ایرانی از الزامات برنامه‌سازی در تلویزیون است زیرا این قبیل قصه‌ها به دلیل جذابیت بصری و شنیداری می‌تواند تمام مخاطبان را به سمت خود بکشاند. این تولیدات را همه قشر و سلیقه‌ای دوست دارد چون در آن به فرهنگ بومی و ملی توجه می‌شود.

وی افزود: در قصه‌های کهن ایرانی، اخلاقیاتی که تبلیغ می‌شود بر دل و جان تماشاگر می‌نشیند زیرا مجموعه در پی دادن شعار نیست و اتفاقات نیز به صورت کلیشه بیان نمی‌شود. این امتیازی برای تولیدات تاریخی است که ما کمتر از آن بهره می‌بریم. این سریال همچنین در نظر دارد گوشه‌ای از افسانه‌های ایرانی را به تصویر کشد. در این میان برخی کمبودها باعث شده با مشکلاتی مواجه شویم اما با حمایت صحیح کارگردان مشکلات تأثیر آنچنانی نداشته‌اند.

این بازیگر گفت: بازی در «مستوران» برایم شیرین است چون از روزی که فیلمنامه به من پیشنهاد شد جذب داستان گیرا و شیرین آن شدم البته در ابتدا اتفاقاتی رخ داد که حضورم تا اندازه‌ای منتفی شد اما به هر حال با رفع مشکلات موجود توانستم جلوی دوربین «مستوران» روم. وقتی جلوی دوربین این سریال رفتم فرصتی برای تحقیق نداشتم چون همزمان در سریال دیگری با عنوان «بی همگان» بازی داشتم برای همین تنها به داشته‌های که کارگردان در اختیارم قرار داده بوده، اکتفا کردم.

خداشناس بیان کرد: این سریال توانسته در جذب مخاطب موفق باشد همانگونه که فصل نخست این سریال توانست به این امتیاز دست یابد. من نیز به صورت جدی فصل نخست سریال را دیدم اما اعتراف کنم فکر نمی‌کردم قرار است روزی در فصل دوم آن بازی داشته باشم. نکته‌ای پیرامون این دست تولیدات وجود دارد آنهم اینکه قصه‌های اینچنین باید با امکات مناسب تولید شود وگرنه فقر امکانات روی کیفیت کار تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی در انتهای این گفت‌وگو بیان کرد: قصه‌های ایرانی زیباهایی در خود دارد که نمونه آن را در کمتر کشوری می‌توان یافت. در افسانه ایرانی، جدا از جذابیت قصه ما شاهد اخلاقیاتی هستیم که در همه باورهای دینی محترم شمرده می‌شود بنابراین اگر عرضه چنین تولیداتی را به درستی بلد باشیم معتقدم خواهیم توانست مخاطب خارج از مرزها را هم جذب کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha