سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
اسماعیل چمنی

حوزه/اسماعیل چمنی گفت: کار تربیتی و فرهنگ‌سازی در کنار علم‌آموزی از رسالت‌های مهم دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید گروه معارف اسلامی این دانشگاه، به سبک زندگی دانشجویان اشاره کرد و گفت: کار تربیتی و فرهنگ‌سازی در کنار علم‌آموزی از رسالت‌های مهم دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در جهان معاصر که سبک زندگی نیز در حال تغییر است، دروس معارف می‌تواند با انگیزه‌بخشی به دانشجویان، راهنمای این قشر فرهیخته در سبک زندگی شود، افزود: اخلاق و معنویت به‌عنوان شاکله دروس معارف در دانشگاه‌ها، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

چمنی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در گروه معارف دانشگاه‌ها، گفت: ضروری است گروه معارف با جهاد تبیین، سبک زندگی دانشجویان را بیشتر به سمت اخلاق و معنویت سوق دهند.

وی نحوه ارتباط‌گیری، قدرت تاثیرگذاری و بیان مطالب را به عنوان مهمترین شیوه‌های اثرگذاری اخلاقی و معرفتی اساتید بر دانشجویان برشمرد و گفت: نهادینه شدن معرفت و اخلاق در دانشجویان می‌تواند در روند زندگی افراد بعد از دوران دانشجویی اثرگذار بوده و افراد را به سمت تعالی رهنمون کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین به مشکلات گروه معارف در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: کثرت دانشجویان در کلاس‌های دروس معارف یکی از موانع تحقق رسالت گروه معارف است که در این زمینه نیز تدابیری همچون برگزاری کلاس‌های تقویتی مد نظر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha