یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه کنشگری حوزه های علمیه وروحانیت در بحث انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

حوزه/ مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری طرح ایستگاه‌های گفت‌وگو ویژه انتخابات خبر داد و گفت: این کار با همکاری دستگاه‌ها به منظور دعوت به حضور پرشور در انتخابات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین رضا زاده سقایی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور، امروز در نشست کنشگری حوزه‌های علمیه و روحانیت در بحث انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد، با اشاره به موضوع انتخابات و وظیفه حوزه‌های علمیه در جلب مشارکت حداکثری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سخنرانی، با تأکید بر مشارکت حداکثری، از همه کسانی که ظرفیت و توان در این عرصه را دارند مطالبه کردند که وارد این عرصه شوند.

وی افزود: حوزه علمیه به صورت فراجناحی از جایگاه رسالت حوزوی وارد عرصه انتخابات شده و کارهای متنوعی در ستاد صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضازاده سقایی ابراز کرد: با ارتباطاتی که بین حوزه علمیه، وزارت کشور، سپاه و صدا و سیما ایجاد شده هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته تا حوزه علمیه توانمندی‌های خود را در کنار دیگر مجموعه‌ها قرار دهد و شاهد رخ دادن اتفاقات خوبی در انتخابات باشیم.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه نیروهای توانمند خوبی در اختیار دارد، گفت: از مبلغین و مبلغات گرفته تا اساتید و طلاب همه ظرفیت‌های بزرگ حوزه علمیه هستند و برای توانمندی آنها برنامه‌های محتوایی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضازاده سقایی گفت: مرحله ارتقایی اساتید و طلاب و شناخت مجلس و مبانی انتخابات و شبهاتی که وجود دارد و مباحث مربوط به اقتصاد و مواردی که می‌تواند به جهاد تبیین کمک کند، از جمله موارد محتوایی است که آماده شده و برای طلاب و اساتید ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسترسازی جهت کنش تبلیغی بسیار مهم است و نهادهای دیگر باید کمک کنند، اظهار کرد: حوزه به طور کلی بسترهای خوبی همچون مدارس و مساجد را دارد، اما می‌توان از دیگر ظرفیت‌ها هم در این عرصه استفاده کرد، از جمله بسیج اقشار و اصناف و گروه‌های مردمی و تشکل‌ها و ظرفیت‌های تبلیغات میدانی که می‌توانند ظرفیت‌هایی را برای حضور طلاب و اساتید و گفت‌وگو با لایه‌های خاکستری ایجاد کنند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری طرح ایستگاه‌های گفت‌وگو خبر داد و یادآور شد: این کار با همکاری دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای جلب نظرات مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و گفت: ارتباطات با افراد موثر بسیار مهم است که می‌توان از ظرفیت صدا و سیما استفاده کرد و با چهره‌ها مصاحبه گرفت، همچنین از ظرفیت اساتید و فضلای استان برای برنامه‌های گفت‌وگو محور می‌توان بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین رضازاده سقایی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بانوان در زمینه انتخابات، اظهار کرد: ظرفیت‌های حوزه علمیه خواهران بسیار بالا است، علاوه بر این توجه به رأی اولی‌ها نیز بسیار مهم است و با همکاری استانداری می‌توان همایش‌هایی با عناوین مختلف برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به زیست بوم منطقه با طراحی مناسب در زمینه ایجاد شور و نشاط انتخابات خوب بتوانیم، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور، خواستار تشکیل جلسات مردمی برای شنیده شدن صدای مردم شد و یادآور شد: این جلسات بسیار می‌تواند به شنیدن صدای مردم کمک کند، برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغان و اساتید حوزه علمیه با هدف اطلاع از برخی قوانین قضایی ضرورت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha