سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدرسه تخصصی حدیث  نشست تخصصی فریقین

حوزه /مدرسه تخصصی حدیث در سلسله نشست های عرصه ها و روش های حدیث پژوهشی مقارن به موضوع روش و رویکردهای نقد در فریقین به مدت روز ۲۰و۲۱ دی ماه در مشهد می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در نشست «روش ها و رویکردهای نقد متن در فریقین»آیت الله محمد سند، استاد خارج فقه و رجال حوزه علمیه نجف به موضوع محوریت متن‌شناسی حدیث در ارزیابی‌های فقیهان و رجالیان متقدم شیعه و حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ربانی، استاد خارج فقه و رجال حوزه علمیه مشهد به نقد متن حدیث در اهل سنت؛ زمینه‌ها و روش‌هامی پردازد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم طباطبایی، رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث قم درباره مقایسه رویکرد فریقین به نقد متن سخنرانی می کند و حجت الاسلام و المسلمین علی راد، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به موضوع متن معیار؛ ماهیت و کارکردها می پردازد .

در این فصل میزگرد تخصصی با موضوع نقد متن حدیث؛ چالش‌ها و راهکارها با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد الهی خراسانی، پژوهشگر و مدرّس سطوح عالی حوزه علمیه مشهد به عنوان دبیر علمی برگزار می شود.
این نشست علمی به مدت روز به صورت مجازی و حضوری با همکاری اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، دانشگاه ادیان و مذاهب ، سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و... چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ دی ماه صبح و عصر برگزار می گردد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha