دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم تشییع شهیده فاطمه دهقانی حرم رضوی

حوزه / با حضور جمع کثیری از مردم مشهد و زائران حضرت رضا (ع) شهیده فاطمه دهقانی سومین شهید مشهدی حادثه تروریستی کرمان در حرم مطهر رضوی تشییع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در حمله تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی در جوار شهدای کرمان جمعی از زائران شهدا که از شهر های مختلف در این مکان جمع شده بود شهید و مجروح شدند .

خانم فاطمه دهقانی خادم امام رضا (ع) و فرزند خانم شهید مریم قوچانی یکی دیگر از شهدای حادثه کرمان در این واقعه مجروح شدند و در روز خاکسپاری مادر روز شنبه ۱۶ دی ماه به شهادت رسیدند در جریان این حادثه تلخ فرزند خردسال این شهیده نیز به شدت مجروح شده است و در بیمارستان بستری است.

براساس این گزارش عصر امروز سه شنبه ۱۹ دی ماه خیابان امام رضا در مقابل مهدیه شاهد حضور جمع کثیری از بانوان برای بدرقه یک بانوی جمع شدند با زمزمه یا زهرا (س)، لبیک یا حسین شهیده دهقانی را تا حرم امام رضا (ع) همراهی کردند .

پس از نماز مغرب و عشا نماز بر پیکر شهیده به امامت آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد با حضورزائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی خوانده شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی سخنران حرم رضوی ضمن تقدیر و تحسین از صبوری خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان به مسئله صبر اشاره کرد و اظهار داشت : یکی از آموزه های دین اسلام در برابر سختی ، مصیبت ها و حوادث تلخ توصیه به صبر و مقاومت است .

وی ادامه داد: انسان براثر سعی، تلاش و کوشش و مقاومت می تواند به خواسته های خود دست پیدا کند، لذا لازمه دست یابی به موفقیت و تحمل، بالابردن ایمان است.

وی با بیان اینکه تحمل انسان عامل ترقی و رشد او است، به جنگ هشت سال تحمیلی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این جنگ ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت کشورمان به شهادت رسیدند ، ازاین میان ۶۵ هزار نفر متأهل بودند که متاسفانه تقریبا ۱۴۸ هزار فرزند ایرانی در این جنگ پدران خود را از دست دادند ، مردم ایران با مقاومت و با از دست دادن فرزندشان در این جنگ استقلال میهن خود را از دست ندادند .

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به اینکه پرچم جمهوری اسلامی ایران نماد شهدا ، جانبازان و آزادگان این سرزمین است ، به مسئله غزه و بیداری مردم کشورهای دنیا به مقاومت این شهر در مقابل رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و گفت: امروز مردم بسیاری از کشورهای دنیا از دولت های خود جدا شده اند، مردم از حکومت هایی که از ظلم و استکبار پیروی می کنند، اعتراض می کنند.

وی با بیان اینکه در جریان غزه در کشورهای غیر مسلمان مردم دنیا با دیدن مظلومیت زنان و کودکان غزه به خیابان ها آمدند و به این گونه مبارزه و کشتار اعتراض کردند ، در این باره افزود: از ایجاد سازمان ملل سال های زیادی است که می گذرد این سازمان با هدف صلح و امنیت در همه کشورها ایجاد شده است ؛ در صورتی که تا به امروز به وظیفه ای که برای خود تعریف کرده است هرگز عمل نکرده است.

در این مراسم که مصادف بود با اولین روز خدمت خادمی شهیده دهقانی لباس و نشان خدمت ایشان به خانواده این شهید از سوی آستان قدس رضوی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم رشیدیان IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    اولین روز خدمتی ایشان مصادف با روز تشیع و خاکسپاری مادر شهیدشان بود کشیک دوم روز خدمه خواهران که در حین مراسم وداع با پیکر مادر و در حالیکه یکساعت از خدمت نیابتی ایشان گذشته بود خبر شهادت ایشان رسما اعلام گردید.