یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زاهددوست

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: باید از ظرفیت اعتکاف، جهت جریان سازی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امروز در نشست ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان دشتی اظهار داشت: باید از ظرفیت اعتکاف، جهت جریان سازی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی استفاده شود.

امام جمعه خورموج افزود: اعتکاف یک هدیه آسمانی است که نشانه عنایت و لطف خدای متعال به بهترین بندگان خودش است.

وی بیان داشت: اعتکاف یک برنامه عادی نیست؛ بلکه این ظرفیت، عنایت خدای متعال و امام عصر(عج) برای انقلاب اسلامی است تا از این ظرفیت، جهت نیروسازی و جریان‌سازی استفاده شود.

حجت‌الاسلام زاهددوست گفت: در اعتکاف جریان‌سازی معنویت و اخلاق و نیروسازی جهت تقویت پایه‌های معنوی جوانان و تربیت انسان مومن صالح تراز انقلاب اسلامی همزمان شکل می گیرد.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: حضور پررنگ دانش‌ آموزان در مراسم اعتکاف، یک پدیده‌ فوق‌العاده است لذا ضرورت دارد دست‌ اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف به شکل خاص به بخش اعتکاف دانش‌ آموزی تمرکز کنند و زمینه حضور باشکوه دانش‌آموزان در اعتکاف را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام زاهددوست گفت: کارگروه ویژه ای برای ساماندهی و اثر بخشی اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی تشکیل شود و موضوعات و مباحث مرتبط با اعتکاف آنها بررسی شود چرا که اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی متفاوت از اعتکاف‌های عمومی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری امام جماعت را رکن مسجد می‌دانند، لذا همه فعالیت ها از جمله اعتکاف نیز باید با محوریت امام جماعت برگزار شود و ائمه جماعات رکن و محور برگزاری اعتکاف در مساجد باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha