دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سعید رضا اسداللهی

حوزه/ مرکز پژوهشی کاربردی اقتصادی اجتماعی قدر از سال ۱۳۹۱ با اخذ موافقت نامه اصولی از وزارت علوم, تحقیقات و فناوری به عنوان یک مرکز پژوهشی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر با دو گروه علمی اقتصاد اسلامی و فرهنگ مشغول به فعالیت می باشد.

حجت الاسلام سعید رضا اسداللهی مدیر اجرایی مرکز پژوهشی کاربردی اقتصادی اجتماعی قدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۱ با اخذ موافقت نامه اصولی از وزارت علوم, تحقیقات و فناوری به عنوان یک مرکز پژوهشی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر با دو گروه علمی اقتصاد اسلامی و فرهنگ مشغول به فعالیت می باشد.

وی افزود: شاکله مرکز پژوهشی کاربردی اقتصادی اجتماعی قدر بر پایه برنامه و بودجه است و متکفل بررسی برنامه هفتم بوده است؛ این مرکز به عنوان نظر حوزویان در خصوص برنامه هفتم توسعه برنامه ای به مجلس شورای اسلامی و دولت تقدیم کرد؛ رویکرد کامل مرکز بر مباحث برنامه نویسی و بودجه استوار کرده است و می توان گفت تنها مجموعه حوزوی است که به مباحث اقتصاد و فرهنگ ورود کرده است.

حجت الاسلام اسداللهی گفت: ۶۳ عنوان کتاب در ۱۱ سال گذشته توسط این مرکز تهیه و به چاپ رسیده است که این کتاب ها عمدتا بر اساس شاخص نویسی و شاخص یابی بوده است و همه این کتب پشتوانه برنامه ها قرار گرفته است؛ هر کدام از گروه های علمی مرکز متشکل از هشت نفر عضو هیئت علمی است و ان شاءالله این مرکز به زودی به پژوهشگاه نیز ارتقا پیدا می کند.

مدیر اجرایی مرکز پژوهشی کاربردی اقتصادی اجتماعی قدر خاطرنشان کرد: مبنای این مرکز این است که هر کدام از کتاب های چاپ شده تنها با مهر و نام نویسنده ارائه می شود نه در قالب جمعی از نویسندگان؛ این مرکز در همه این سالها در همه نمایشگاه های کتاب های حوزوی شرکت داشته است.

وی در پایان گفت: مرکز پژوهشی کاربردی اقتصادی اجتماعی قدر در قم مستقر هست و با گروه های علمی که دارد سعی کرده است به عنوان بخش خصوصی مشغول به فعالیت باشد و هیچ بودجه تزریقی از بیرون نداشته و تنها از محل فروش خدمات به فعالیت های خود ادامه داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha