دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین الویری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین الویری با اشاره به این که نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزه بسیار شوق آور، خوب و امیدبخش است، گفت: آنچه در نمایشگاه عرضه می شود دارای یک پشتوانه و عقبه ای هست و این عقبه خیلی می تواند امیدوار کننده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین الویری عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: حُسن ابتکار دست اندرکاران این نمایشگاه در تلفیق کتب و آثار پژوهشی بسیار خوب بوده و مجموعه کارهایی که در نمایشگاه به معرض نمایش درآمده است بدون ذره ای اغراق و بزرگنمایی بسیار خوب و نشاط آور بود.

وی افزود: حضور در این گونه نمایشگاه ها بسیار شوق آور، خوب و امیدبخش است و با اینکه کم و بیش اخبار علمی حوزه را دنبال می کنیم اما در برخی عرصه ها از فعالیت های انجام شده مطلع نبودیم که این نمایشگاه فرصت خوبی در اختیار همه قرار می دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان ساخت: آنچه در نمایشگاه عرضه می شود دارای یک پشتوانه و عقبه ای هست و این عقبه خیلی می تواند امیدوار کننده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین الویری با اشاره به نقش مهم و اثرگذار رسانه ها به ویژه رسانه رسمی حوزه در گسترش فرهنگ پژوهشگری تاکید کرد: بدون تردید رسانه نقش بسیار مهمی دارد مشروط به اینکه حتما بخواهد و اراده کند که در این مسیر گام بردارد.

وی گفت: اگر رسانه در کنار همه فعالیت های رسانه ای، رسالت خود را بالا بردن فرهنگ پژوهشی بداند آن وقت بدون تردید ثمرات خوب آن را خواهیم دید.

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان با بیان اینکه ظرفیت در رسانه بسیار بالاست تاکید کرد: اگر رسانه مقید باشد که کتب تازه منتشر شده را رسانه ای کرده و با مولفین آثار مصاحبه ترتیب دهد یا اقدام به معرفی پژوهشگاه ها و پژوهشگران برتر کند خواهیم دید که چه قدر فرهنگ تحقیق و پژوهش گسترش خواهد یافت؛ رسانه می تواند در واقع هم اندیشی و میزگردهایی را با محوریت پژوهش در دستور کار قرار دهد و به رسالت خود در این عرصه عمل نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha