شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برقعی

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه سابقه تاریخی همکاری حوزویان در آموزش و پرورش درخشان و ارزشمند است، گفت: امروز نیازمند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی امروز در پانزدهمین اجلاسیه سالانه هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم از ظرفیت‌های انسان بهره‌مند شویم و ظرفیت‌های آن را فعال کنیم نیازمند علم و کشف کردن هستیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه استخراج از معدن نیازمند تلاش و کوشش است، عنوان کرد: در عرصه تعلیم و تربیت نیز نیازمند تلاش و کوشش هستیم.

وی با اشاره به اینکه استخراج از هر معدن متفاوت است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها نیز استعدادهای متفاوتی دارند که باید به شیوه‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

برقعی با بیان اینکه آموزش و پرورش موفق باید تمام نیازها و مشاغل جامعه را تامین کند، تصریح کرد: استخراج نیازمند تلاش و کوشش است و پرورش انسان‌ها بدون صبر و بردباری ممکن نیست.

وی اضافه کرد: در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری و استفاده از یک اکوسیستم موفق هستیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم، یادآور شد: در این جنگ میدان تعلیم و تربیت و نوجوانان ما مورد هدف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی هدف اصلی دشمن فرهنگ ما است، ابراز کرد: اگر بتوانیم ارزش‌ها و باورهای دینی را به نسل بعدی انقلاب اسلامی منتقل کنیم، پیروز جنگ ترکیبی خواهیم بود.

برقعی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم، بیان کرد: این تحول بنیادین به نوعی جهاد تبیین است و باید تمام ارکان آموزش و پرورش نسبت به این تحول آگاه شوند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی از عامل نفوذ استفاده می‌کند تا ملت را درگیر یاس و ناامیدی کند، اظهار داشت: امروز ما مکلف هستیم به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده و امید را در جامعه زنده کنیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه همکاری با آموزش و پرورش موجب اصلاح نگرش و ساخت هویت اسلامی و انقلابی می‌شود، مطرح کرد: این همکاری موجب استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در منظومه تربیتی اسلام، تعلیم و تربیت دو موضوع مستقل نیستند، عنوان کرد: ما مبتنی بر مبانی اسلامی معتقد هستیم درهم تنیدگی تعلیم و تربیت در قرآن کریم بیان شده است.

برقعی با اشاره به اینکه سابقه تاریخی همکاری حوزویان در آموزش و پرورش درخشان و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر نمونه‌های درخشان این همکاری هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کمیل IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 0
    همون مدرسه هدی را درست کنید آموزش و پرورش پیش کش. فقط به روز از طلبه ها پول بگیرند و وفشار به طلبه ها بیارند و خدمات خاصی نمی دهند وکلاس ها شلوغ. اصلا حاضر به پاسخ گویی نیستند و واقعا فقط حرف می زنید . تبلیغات جامعه الزهرا تلوزیون هم با واقعیت سازگار نیست.