شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
.

حوزه/امام جمعه ماهدشت با انتقاد از وضعیت حاکم بر سینما خانگی گفت:سینمای خانگی ذبح کننده فرهنگ ایرانی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز،حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اهمیت ماه رجب اشاره کرد و گفت: در فرهنگ اسلامی، ماه رجب از حرمت و قداست خاصی برخوردار است و فرا رسیدن این ماه، نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان برد.

وی افزود:نبی اکرم (ص) فرمود: «ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است»(رَجَبٌ شَهْرُ اَلاِسْتِغْفَارِ لِأُمَّتِی أَکْثِرُوا فِیهِ اَلاِسْتِغْفَارَ فَإِنَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ(بحارالأنوار، ج۹۴، ص۷۷) این حدیث شریف گویای این حقیقت است که آمادگی نفس برای مغفرت در ماه رجب بسیار بالاتر از ماه‌های دیگر است، خداوند توجه ویژه‌ای در این ماه به‌ انسان دارد. مایه افسوس است که این ماه به‌ غفلت بگذرد؛ برای این‌ که انسان بتواند از رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان، استفاده کند.

حجت الاسلام رادمرد در ادامه به بیان اهمیت تولی و تبری پرداخت و خاطرنشان ساخت:یکی از بارزترین و برجسته‏ترین مشخصه ‏های ایمان ، تولی و تبرّی است که حتی در نباتات و حیوانات به‌ شکل جذب و دفع وجود دارد و در انسان‏ها به‌ صورت حبّ و بغض یا نفرت و ارادت جلوه می‏کند. هر حیوان یا درختی، دوست‏داشتنی ‏ها و پسندیده‏ های خود را جذب می‏کند و ناپسندها را از خود دور می کند.

وی افزود : ابوحمزه ثمالی از امام باقر (علیه‏السلام) پرسید: حقیقت ایمان چگونه تکمیل می‏شود؟ امام باقر (علیه‏السلام) فرمود: «با دوستی دوستان خدا، دشمنی دشمنان او و همراهی با صادقان» (قُلْتُ: أَصْلَحَکَ اللَّهُ‌ ای شَی‏ءٍ إِذَا عَمِلْتُهُ أَنَا اسْتَکْمَلْتُ حَقِیقَةَ الْإِیمَانِ؟ قَالَ: تُوَالِی أَوْلِیاءَ اللَّهِ وَ تُعَادِی أَعْدَاءَ اللَّهِ وَ تَکُونُ مَعَ الصَّادِقِینَ کَمَا أَمَرَکَ اللَّهُ ، نکته قابل توجه در این موضوع بسیار مهم معرفتی این است که بدون تردید هیچ یک از تولی و تبری بدون دیگری کفایت نمی‏کند؛ نه با تولّی محض می‏توان به سعادت رسید و نه با تبرّی تنها می‏توان از شقاوت رهید. باید هر دو با هم باشد.

خطیب نماز جمعه ماه ست به نقشه های شوم دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن در هر زمانی برای پیشبرد اهداف خودش برنامه ریزی میکند و برخی دست کم می گیرند، دشمن را برخی اصلا او را دشمن نمی دانند و بر اساس برنامه ریزی آنها که آمریکا و اسرائیل در رأس هستند راهبرد شان مقابل راهبرد امام خمینی (ره) بود، راهبرد اصلی امام (ره) تکیه و اعتماد به مردم است و مردم را در صحنه داشتن و آوردن مردم به وسط میدان و سپردن پرچم تلاش و مبارزه به آنها اما آمریکا و رژیم صهیونیستی در نقطه مقابل راهبرد امام (ره) سیاستِ کلانِ بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه را بکار گرفته‌اند و امروز هم در نهایت رذالت با روش‌های مختلف، این سیاست را پیگیری می‌کنند.

وی افزود:یک شگرد دیگر دشمن مأیوس کردن مردم و بخصوص جوانان است با بزرگ نمایی نکات منفی و سیاه نمایی و کوچک شمردن دستاوردها و موفقیت ها یا تبدیل کردن نقاط قوت نظام به نقاط منفی مثل جریان مبارزه با فساد ، وقتی فسادی را دستگاه ها علنی می کنند و قوه قضائیه برخورد می کند این یک نقطه قوت است و الا اگر بنای مبارزه با فساد نبود که علنی نمی شد اما دشمن جوری دیگری بر اساس راهبرد شیطانی خود بیان و تحلیل می کند.

امام جمعه ماهدشت به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت:صهیونیست‌ها حتی به اماکن عبادی، بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز وابسته به سازمان ملل نیز رحم نکرده و همه جا را به نابودی کشاندند. حال، چنین ارتشی که معادل سه بمب اتم بر سر مردم بی‌گناه در نوار غزه بمب فرو ریخته و این نسل‌کشی را به راه انداخته است، مدعی است که «اخلاق‌ مدارترین» ارتش جهان است. نازی‌ها در جنگ های جهانی اول و دوم چنین ادعایی داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ماهدشت با اشاره به وضعیت غیر قابل قبول سینمای خانگی تصریح کرد:در خصوص سینمای خانگی و وضعیت فرهنگی ، با این رفتار ها و اعمال و تصمیمات ، اساسا فرهنگ را جلوی پای سیاست بازی ها دارند ذبح می کنند ، با اهداف واهی ، خود ساخته تصمیماتی می گیرند که فرهنگ ایرانی اسلامی را عملا جلوی چشم ها دارند ذبح می کنند و صدا از صدایی بلند نمی شود ، سینما خانگی یکی از همین مسائل است ، سینمای خانگی ذبح کننده فرهنگ ایرانی اسلامی است، صدا و سیما در پخش فیلم و سریال ها و حتی تبلیغات بازرگانی یک قانون دارد و پلتفرم های سینما خانگی ۱۸۰ درجه خلاف آن با یک بام و دو هوا که نمی شود فرهنگ را مدیریت کرد، طرح و ایده و برنامه ندارید ، چرا کپی کنند محتواهای خارجی و غربی هستید؟ بررسی کردید فیلم و سریال های پر از خشونت سینماخانگی در مسیر تقویت بزهکاری های جوانان مؤثر بوده؟ آخر چه توجیهاتی را می آورید و با هزینه این مملکت و با دستورالعمل های خودتان ریشه ی فرهنگ ایرانی اسلامی را می زنید ؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha