شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اختری

حوزه/ رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) در بیانی چنین می فرمایند که « اَلْفُقَهَاءَ حُصُونُ اَلْإِسْلاَمِ » یعنی فقها و علما قلعه و دژ محکم اسلام هستند، گفت: رسالت علما ترویج فرهنگ مقاومت و تربیت مقاومین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با بیان این که اساسا حوزه های علمیه و علما در تعبیر قرآن کریم و در تعابیر ائمه اهل بیت(ع) بعنوان نگهدار و پاسدار می باشند، گفت: حوزه های علمیه و علما به عنوان نگهبان و همچنین چشم و گوش جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان این که به عبارت دیگر در تعبیر امام حسن عسکری(ع)، حوزه های علمیه و علما المرابطون هستند، یعنی کسانی که در سنگرها برای مقابله با دشمنان اسلام، مخالفین و معارضین آماده و حاضرند، تصریح کرد: همه نقش و رسالتی را که نگهبانان و پاسداران در جبهه در مقابله با دشمن دارند، جزو وظائف علما است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) در بیانی چنین می فرمایند که « اَلْفُقَهَاءَ حُصُونُ اَلْإِسْلاَمِ » یعنی فقها و علما قلعه و دژ محکم اسلام هستند، گفت: پس رسالت علما ترویج فرهنگ مقاومت و تربیت مقاومین است.

وی با بیان این که از دیگر رسالت های علما، ادامه جبهه مقاومت و همچنین تشویق و ترغیب جبهه مقاومت برای ایستادگی در برابر ظالمان و غاصبان است، عنوان کرد: اساسا بعنوان اساس اسلامی و طبیعی در خلقت انسان و همه موجودات مقابله با دشمنان است که این مسئله در اساس دینی و اسلامی، بعنوان جبهه مقاومت ظهور و بروز دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha