پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
امام جمعه سیراف

حوزه/ امام جمعه سیراف گفت: جنگ در غزه قریب به صد روز است که در جریان بوده، ولی چیزی جز فرار سربازان اسرائیلی برای آنها به همراه نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، صبر را کلید محوری انتقام از عاملان حادثه کرمان بر شمرد و ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: یکی از نشانه‌های مؤمن در حدیث پیامبر، قانع بودن به روزی خدا و عدالت در برابر دشمن است.

امام جمعه بندر سیراف با استناد به آیه مبارکه «وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلیٰ أَلّا تَعدِلُوا اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقویٰ» بیان کرد: اگر با کسی مخالفت، دشمنی و یا جدایی فکری هم داریم، نباید نسبت به او ظلم کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قیام ۱۹ دی، یادآور شد: حضور مردم ایران در صحنه و میدان، عامل قدرت و پیشرفت ماست، دشمن می‌خواهد حضور در انتخابات را بی‌فایده نشان دهد.

وی تأکید کرد: علت پیشرفت و عزت‌یابی و مطرح‌شدن ایران به عنوان یک قدرت شاخص در منطقه، علت پیداشدن این همه عمق راهبردی برای کشور، این نیروهای مقاومت در سراسر منطقه که عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی‌اند، حضور مردم ایران در صحنه است.

حجت الاسلام عاشوری، با اشاره به راهبرد دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای‌ دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه، مأیوس کردن از آینده است، ببینید چقدر در این رسانه‌های وابسته‌ به دشمن مردم را از آینده مأیوس می‌کنند، حضور در فعالیت‌های سیاسی چه فایده دارد؟ حضور در انتخابات چه فایده دارد؟ این را ترویج می‌کنند و روی آن کار می‌کنند.

امام جمعه سیراف به تشریح اقدامات امروز مخالفین و دشمنان علیه ملّت پرداخت و گفت: نبودن مردم در صحنه‌ سیاست، نبودن مردم در صحنه‌ فرهنگ، نبودن مردم در صحنه‌های اقتصادی، نبودن مردم در صحنه‌های دینی، مورد تمسخر قرار گرفتن راهپیمایی اربعین، مورد تردید قرار گرفتن جشن بزرگ مربوط به امیرالمؤمنین یا نیمه‌ شعبان در خیابان‌های تهران، مورد تردید قرار گرفتن احترام به سردار بزرگ ایران و منطقه شهید سلیمانی، مأیوس کردن مردم از آینده، برجسته کردن کمبودها و سختی‌ها در امور اقتصادی، ترساندن مردم از قدرت‌ها، بی‌اعتقاد کردن مردم به عوامل حضور و شجاعت و قدرت و ایمان دینی، ایجاد اختلاف و دوقطبی بین مردم از جمله راهبرد دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل و دشمنانی که دنبال این بودند سال گذشته ایران ما را به آتش بکشند، امروز تمام سرزمین‌های اشغالی به آتش کشیده شده و مهمتر اینکه سال گذشته آمریکا نفتکش ما را توقیف کرد، امروز همان را پس گرفتیم و مردم بدانند که بزودی این حرکت ظالمانه تروریستی کرمان هم پاسخ داده خواهد شد، البته که باید صبور بود.

وی ابراز کرد: جنگ در غزه قریب به صد روز است که در جریان بوده، ولی چیزی جز فرار سربازان اسرائیلی برای آنها به همراه نداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha