شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس فرهنگی گفت: فرزند به عنوان نعمتی‌ است که عامل نشاط در خانواده بوده و طبق روایات می‌تواند زن و مرد را از انزوا و افسردگی خارج کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، زهرا منصوری راد، کارشناس فرهنگی، در جمع مادران جهادگر، با اشاره به موضوع فرزندآوری در مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) چالوس بیان کرد: خداوند متعال پس از خلقت انسان از عبارت فتبارک الله احسن الخالقین استفاده کرد که در آن انسان مورد تعریف و تشویق قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات است و زن به عنوان عامل کثرت این امر قرار داده شده، این قدرت به زن برای ادامه این روند داده شده است.

کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: فرزند به عنوان نعمتی‌ است که عامل نشاط در خانواده بوده و طبق روایات می‌تواند زن و مرد را از انزوا و افسردگی خارج کند.

وی در ادامه با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، درباره جهاد فرزندآوری بیان کرد: باید این امر برای مادران ابتدا تبیین و سپس فضارا آماده کرد، چراکه بعضی از مادران نیاز به تسهیل‌گری دارند، یعنی نیاز به کمک در دوران بارداری و سپس دوران پس از آن و نگهداری از فرزندان خواهند داشت، در امر جهاد تبیین نیز بسیاری بانوان نیاز به گذراندن دوره و کارگاه برای آگاه سازی دارند.

این کارشناس فرهنگی در انتها ضمن اشاره به روند فرزندآوری زنان یهودی خاطر نشان کرد: چیزی که در فضای مجازی و حقیقی باید تبیین و تبلیغ شود، ازدواج بموقع و به دنیا آوردن فرزند برای تربیت نیروی جوان برای پیشبرد اهداف نظام و کارآفرینی خواهد بود، کانون دانش آموختگان کوثر آماده است تا برای پیشبرد این اهداف، کارگاه و دوره‌های آموزشی متعدد برگزار نماید.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha