پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سرود فجر

حوزه/مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از راهیابی گروه‌های سرود آسمان و رهروان حضرت زهرا (س) از این استان به جشنواره ملی سرود فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان امروز در جمع خبرنگاران از راهیابی گروه‌های سرود آسمان و رهروان حضرت زهرا (س) از این استان به جشنواره ملی سرود فجر خبر داد و گفت: سرود یکی از ظرفیت‌های هنری گرانبها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی است.

وی بیان داشت: با پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی سرود فجر، ۸۰۰ گروه در جشنواره ثبت نام کردند که پس از داوری مرحله گروهی ۸۱ گروه به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان خاطر نشان کرد:گروه سرود آسمان" به سرپرستی امیرحسین ویس‌کرمی از خرم‌آباد و گروه رهروان حضرت زهرا (س) از دورود به سرپرستی فاطمه زلقی روز جمعه ۲۹ دی ماه در مرحله استانی این جشنواره در تهران به رقابت با دیگر گروه‌های راه‌یافته به این مرحله خواهند پرداخت.

روانشاد افزود: در دوره گذشته جشنواره موسیقی فجر، حوزه سرود به عنوان بخشی از این جشنواره محسوب می‌شد اما با توجه به استقبال گسترده از بخش سرود و همچنین بضاعت زیاد و قابل توجهی که در استان‌ها در این زمینه وجود دارد، در سال جاری جشنواره سرود فجر به صورت مستقل برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد:جشنواره ملی سرود فجر شامل دو بخش رقابتی و جانبی است که در بخش رقابتی گروه‌ها در قالب گروه‌های سرود، کُر و آکاپلا (اجرای اثر بدون ساز) شرکت کرده‌اند و بخش جانبی جشنواره هم شامل کتاب، پایان‌نامه و رساله با موضوع‌هایی درباره جمع‌خوانی است که در این بخش هم برگزیدگان معرفی خواهند شد.

خبرنگار:اکرم قائدرحمتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha