یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید جمعی از شخصیت‌های حوزوی از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

کارشناس فرهنگی مذهبی عنوان کرد: به اعتقاد بنده هزینه کردن برای کتاب، مانند واکسن زدن برای پیشگیری از بیماری است. هزینه کردن برای کتاب جهت جلوگیری از معضلات اجتماعی بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد سعیدی‌آریا در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی(مشکات) که در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم برپا شده بود با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، علاوه بر آشنایی با برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز با خبرنگار خبرگزاری حوزه مصاحبه کرد.

سعیدی آریا اظهار کرد: نمایشگاه‌های کتاب یکی از مسیرهای مهم تعاملی برای افرادی است که دوست دارند با فرهنگ کتاب آشنا بشوند.

وی افزود: بازدید از چنین مکان‌هایی انسان را با فضای حقیقی کتاب، چاپ و نشر و محصولات فرهنگی که یکی از آنها کتاب است آشنا و مطلع می‌کند.

کارشناس مذهبی گفت: نمایشگاه هم برای ناشر به جهت ارائه مطلب و عرضه جدیدترین محصولاتش و هم برای بازدیدکنندگان جهت آشنایی با تازه‌ترین محصولات فرهنگی و کتاب آشنا می‌کند.

سعیدی آریا یکی از برکات نمایشگاه‌های کتاب را جلوگیری از کارهای موازی دانست و اظهار کرد: بعضی افراد جهت تحقیق و تالیف موضوعی به دنبال منابعی می‌گردند، در صورتی که آن موضوع و یا مقاله علمی قبل‌تر توسط شخصی به صورت کامل مورد پژوهش قرار گرفته و یا چاپ شده، که با بازدید از نمایشگاه‌های کتاب برای مولفین و محققین می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: از دیگر برکات حضور در نمایشگاه، تعامل مستقیم با نویسندگان، مولفین و ناشرین کتاب‌ است که می‌شود در این دیدارها در خصوص کتاب‌شان اطلاعات دقیق‌تری گرفت.

سعیدی‌آریا گفت: کتاب سکوی مهمی برای انتشار فرهنگ دینی است. به اعتقاد بنده هزینه کردن برای کتاب مانند واکسن زدن برای پیشگیری از بیماری است. هزینه کردن برای کتاب جهت جلوگیری از معضلات اجتماعی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha