دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/همایش آراز قوناقلاری اردبیل

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت:در حال حاضر، جریان صهیونیسم تلاش می‌کند مردم جمهوری آذربایجان را نسبت به دین و وطن خود بی‌هویت جلوه دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل ،حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز در مراسم گرامیداشت روز آذری‌های مسلمان جهان در اردبیل، اظهار کرد: ۱۹ ژانویه در تاریخ آذربایجان به نام روز احیای هویت و اصالت آذری‌ها ماندگار شده است.

وی افزود: در این روز، مردم آذربایجان با شکستن مرزهای فیزیکی وارد ایران شدند و به عکس امام راحل ادای احترام کردند و پرچم‌های امام حسین (ع) را برای تبرک قبور و رفتگان خود به جمهوری آذربایجان بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه این حرکت تاریخی باید در بین نسل‌های آینده به شایستگی یاد شود، گفت: دشمن تلاش می‌کند تا با حربه ایران‌ستیزی و دین‌ستیزی، آذری‌ها را از هویت خود دور کند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ، دشمنان سه بار تلاش کرده‌اند تا هویت آذری‌ها را از بین ببرند. اولین هجمه توسط امپراتوری عثمانی، دومین هجمه توسط تزار روسیه و سومین هجمه توسط جریان کمونیسم صورت گرفت.

امام جمعه اردبیل افزود: در حال حاضر نیز، جریان صهیونیسم تلاش می‌کند تا آذری‌ها را نسبت به دین و وطن خود بی‌هویت جلوه دهد.

وی با اشاره به ضرورت صیانت از مفاخر آذری، گفت: بزرگان آذری خدمتی شایسته به صلح بشری و پیشرفت و عدالت داشتند و در عرصه‌های مختلف از ادبیات گرفته تا عرصه هنر، عشق به اهل بیت، نظامی، عرصه پزشکی و… همواره اسباب خیر و برکت و افتخار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ضرورت راه‌اندازی مرکز بین‌المللی نظامی گنجوی را با محوریت استان‌های آذری‌نشین یادآور شد و خاطرنشان کرد: نظامی گنجوی برخلاف جریان انحرافی، خدمت بزرگی به بشریت کرده و توانسته انسانی‌ترین اشعار را به رشته نظم درآورد.

وی در پایان سخنان خود، ضرورت قطع ارسال نفت و آذوقه از سوی کشورهای آذری را به رژیم صهیونیستی یادآور شد و اضافه کرد: این مایه خفت و خواری است که سران کشور آذربایجان بخواهند زمینه دوستی و همراهی با رژیم صهیونیستی را فراهم کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha