شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میرهاشم حسینی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که اگر انسان هوای پدر و مادر را نداشته باشد، از برکت دور و در عین شوکت دنیایی، حالت ذلت به او دست خواهد داد، گفت: حرکت در مسیر خدمت به دیگران وجود انسان را مبارک و بابرکت نموده، نیت سوء برکت را از زندگی دور می‌سازد، اگر قرآن مهجور و معصیت در خانواده فراگیر شود، پرکت از زندگی خارج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید میرهاشم حسینی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبیین معانی واژه برکت، مبارک بودن و خیر کثیر، به نقلی از شیخ مفید دررابطه‌با برکت وجود نازنین امام جواد علیه‌السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در سفری از بغداد به مدینه در یکی از آبادی‌های کوفه به درخت خشکی رسیدند و در کنار آن وضو گرفتند و آب وضوی ایشان زیر آب درخت خشک ریخته شد؛ این درخت سرسبز و پرثمر شد؛ وجود اهل‌بیت علیهم‌السلام آن‌قدر وجود مبارک و با برکتی است که وقتی کنار وجود بی‌ثمری قرار می‌گیرند، اوج می‌گیرد.

وی به انواع برکت اشاره و با بیان این که برکت به‌صورت برکت در عمر، کتاب و قلم، برکت به غذا، زمان و… تجلی می‌یابد، خاطرنشان کرد: چه بسیار کسانی که مال و اموال زیادی دارند و هرگز از آن بهره مند نیستند و چه بسیار افرادی که در ظاهر مال قلیل ولی برکت کثیر دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با تأکید بر این که گاهی اوقات یک روز و شب و یا ماه، پربرکت می شود، تصریح کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فصل بهار معنوی جسم و جان انسان است؛ ماه رجب و شعبان برکتی بزرگ برای کسب آمادگی درک شب‌های قدر ماه مبارک رمضان است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که مکتب اهل بیت علیهم السلام در هر ماهی ما را به سمت شب ها و روزهای خاصی توجه می دهند، اظهار داشت: شب ۲۷ رجب و ۱۲ رکعت نماز در آن شب، از جمله سفارشات جواد الائمه علیه السلام است؛ خط مکتب اهل بیت علیهم السلام در توجه به شب قدر و درک آن نیز ما را به شبهای ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان رهنمون ساخته‌ است.

وی ولادت امام باقر علیه السلام، ولادت امام جواد علیه السلام و ولادت مولی الموحدین علی علیه السلام را از روزهای شیرین و پربرکت ماه مبارک رجب دانست و خاطرنشان کرد: ماه رجب، ماه رحمت و برکت الهی است؛ از پیغمبر مکرم اسلام نقل شده است که فرمودند: «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی رَجَب وَ شَعْبَانَ»؛ ماه رجب و ماه شعبان، گذرگاه مؤمنان به سوی ماه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی یادآور شد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در ادامه بر گرفتن روزه و عبادت، حفظ زبان و پوشیدن چشم از نامحرمان تصریح و دعا می کنند تا بهره ما از ماه رمضان تنها گرسنگی و تشنگی نباشد؛ باید بتوانیم روزه واقعی، قیام واقعی، حفظ زبان و چشم داشته، حق الله و حق الناس را مراعات کنیم.

وی با بیان این که مکانی چون کعبه و حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز مبارک می گردد، اظهار داشت: در مکتب اهل بیت علیهم السلام آیات الهی و ذکرهای خاص بسیاری مبارک هستند؛ قرائت حمد گنج عرش الهی است و تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از بهترین ذکرهایی است که قدر آن را نمی‌دانیم. در روایات اسلامی، کسب ثواب قرائت هزار حمد و ۳۰۰ ختم قرآن از جمله آثار پربرکت تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که گاهی اوقات شخص با برکت می شود، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی وجود نازنین جواد الائمه علیه السلام با برکت ترین وجود و تجلی اوج برکت الهی است.

وی ضمن تأکید بر این که اگر انسان هوای پدر و مادر را نداشته باشد، از برکت دور و در عین شوکت دنیایی، حالت ذلت به او دست خواهد داد، اظهار داشت: حرکت در مسیر خدمت به دیگران وجود انسان را مبارک و با برکت می گرداند؛ نیت سوء برکت را از زندگی دور می سازد، اگر قرآن مهجور و معصیت در خانواده فراگیر شود، پرکت از زندگی خارج خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که هرکسی اقدامی در جهت تقویت جریان ولایت اهل بیت علیهم السلام نماید وجودش با برکت خواهد بود، یادآور شد: انقلاب مردم ایران و اهتزاز پرچم اهل بیت علیهم السلام مهمترین علت با برکت شدن قدم های این کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha