سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: حمله سپاه پاسداران به مقر تروریست ها علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی در عین حال یک پیام هشدارآمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به هدف قرار دادن مقر تروریست ها در عراق، سوریه و پاکستان توسط سپاه پاسداران اظهار داشت: در واقع سپاه پاسداران به نمایندگی از مردم ایران با این اقدام خود ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی کرمان، اهداف مهم دیگری را نیز محقق نمود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقرهای تروریستی داعش و موساد به طور کاملا همزمان بود و در واقع ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملا رژیم صهیونیستی را همردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید. در عین حال توانایی بالای کشورمان در انتخاب و هدف قرار دادن دقیق چند مقر تروریستی در دو کشور مجزا یکی دیگر از ویژگی‌های این عملیات به شمار می‌رود.

امام جمعه خوی تصریح کرد: در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردید. مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت در حالی که اگر از کرمانشاه و یا آذربایجان غربی اقدام می‌شد مسافت نزدیک‌تر بود اما انتخاب این برد کاملا حساب‌شده و معنادار می‌باشد وقتی بدانیم حداقل برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسراییل تقریبا معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر می‌باشد.

وی عنوان داشت: این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی در عین حال یک پیام هشدارآمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: این عملیات ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریستها وجود ندارد و آنها در صورت انجام هر اقدام کور تروریستی بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند که آنها را به دام انداخته و به سزای اعمالشان خواهد رساند.

وی ادامه داد: این حملات موشکی در عین حال هشداری سخت بود به کسانی‌که در منطقه خود را در راستای منافع رژیم صهیونیستی و جاسوسی برای آن رژیم و اقدام علیه ایران قرار داده‌اند؛ مزدوری برای اسراییل علیه ایران به قیمت جانتان تمام خواهد شد، این امر شاید دیر و زود داشته باشد اما هرگز سوخت و سوز ندارد. سرنوشت مزدور نامدار صهیونیسم "پیشرو دیزایی"، شاهد مثال این واقعیت محتوم است.

امام جمعه خوی افزود: ایران برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان از یکی از ابزارهای خود استفاده کرده و این پیام بسیار مهم را به دنیا گوشزد نمود که هر چند مایل به افزایش تنش و درگیری در منطقه نیست اما در عین حال با قدرت از منافع مشروع و به حق خود دفاع کرده و اجازه هیچ گونه سوء استفاده‌ای را به دشمن نخواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه از ایران گفت: به‌ بیان حکیم انقلاب، امام خامنه‌ای مدظله العالی: «هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّی آن کسانی‌که دوست آمریکا بودند» و هر کس با خدا مخالفت کند گرفتار شماتت شیطان می شود. که خلاصه سرنوشت نکبت‌بار آقای «ساقه نازک» است. ساقه نازک، لقبی بود که سفرای دو کشور آمریکا و انگلیس به شاه داده بودند. پهلوی دوم همیشه به حمایت آمریکا و انگلیس نیاز داشت و سفرای این کشورها وی را «ساقه نازک» نام داده بودند.

حجت الاسلام قاسم خانی اضافه کرد: با خروج محمدرضا پهلوی از ایران در ۲۶ دیماه ۱۳۵۷، ۱۸ ماه دربدری او آغاز شد. شاید در طول تاریخ ایران، فرار شاهان به ندرت اتفاق افتاده باشد اما شاهی که دوبار از کشورش‌گریخته باشد، احتمالاً همین شخص محمدرضا پهلوی است و هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّی آن کسانی‌که دوست آمریکا بودند. حالا دیگر سرنوشت پهلوی اول، تنها آیینه عبرت این واقعیت نیست و کشورهایی مثل قذافی لیبی، مبارک مصر، صدام عراق، اشرف‌غنی افغانستان، کره شمالی و... طعم تلخ این اعتماد خانمان‌سوز را چشیده‌اند. آخرین و البته کامل‌ترین نمونه بدعهدی آمریکا اوکراین است.

وی بیان داشت: دولت غربگرای اوکراین با اعتماد به آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را که شامل یک هزار و ۷۰۰ کلاهک هسته‌ای و۳۳ بمب‌افکن دورپرواز را مطابق قرارداد بوداپست واگذار کرد و در مقابل آمریکا و انگلیس تعهد دادند که از اوکراین در مورد هرگونه تجاوز حمایت کنند. و آمریکایی‌ها به‌عنوان بازیگر بحران‌ساز وارد تحولات مربوط به این کشور شدند و بحرانی را برای اوکراین ایجاد کردند، ولی بازهم در بزنگاه خاص تاریخی، دولت و ملت اوکراین را رها کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha