شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار طلاب خوزستانی مقیم قم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

حوزه/ امام جمعه اهواز با حمایت قاطع از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام خون شهدای حادثه تروریستی کرمان، تصریح کرد: چنانچه هر کشور و قدرتی دست از پا خطا کند با موشک و پهبادهای توانمند قدرت نمایی و آنها را برای همیشه پشیمان خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره) ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک فرا رسیدن ماه ولایت ماه رجب و میلاد حضرت امیرالمؤمنین(ع)، اظهارکرد: بهترین الگو برای خانواده حضرت می باشند و با مطالعه سیره آنها هرگز اختلافی در زندگی و بین زوجین نخواهیم داشت.

وی درخصوص برجسته ترین و بهترین صفات حضرت المؤمنین(ع)، گفت: "چشم پوشی از خود و هر آن چیزی که به هوای نفس برمی گردد" در پیش رو و پیش برد جبهه حق از جمله صفات حضرت است. در مقابل تکلیف الهی، حضرت به دعوت پیامبراکرم(ص) پاسخ و لبیک گفت.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: ماه شریف رجب و شعبان ماه آمادگی است تا انسان در شب های قدر بتواند به قله راه پیدا کند. خداوند متعال عبادت ها را برای رسیدن انسان به کمال قرار داده است بنابراین باید از این فرصت ها استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه ماه رجب ماه استغفار، ذکر و عبادت است، خاطرنشان کرد: انسان باید بداند که استغفار حمام روح انسان است و برترین و افضل اعمال در ماه رجب نیز استغفار می باشد. برای کشت و کشاورزی ابتدا موانع برداشت می شود، برای رسیدن به مقام قرب الهی ابتدا باید موانع را با استغفار کنار زد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه ذکر الله و عبادت شناسه حقیقی انسان است، ادامه داد: یکی از مصادیق عبادت، "اعتکاف" است. انسان وقتی از دنیا می رود معتکف می شود یعنی اینکه از زن و فرزندان، مال و ثروت فاصله می گیرد اما اعتکاف اجباری است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف در دنیا تمرین اُنس با خداوند متعال است، ادامه داد: در عالم آخرت تنها محل اُنس انسان خداوند متعال می باشد. اگر انسان به این اُنس عادت نکرد به فشار قبر تبدیل می شود.

امام جمعه اهواز با حمایت قاطع از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام خون شهدای حادثه تروریستی کرمان، تصریح کرد: چنانچه هر کشور و قدرتی دست از پا خطا کند با موشک و پهبادهای توانمند، قدرت نمایی و آنها را برای همیشه پشیمان خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: تذکر به بی حجابی و عمل به تکلیف درخصوص امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد افزود: هیچ سالی همچون امسال طی حدود 50 سال گذشته خشک سالی نداشتیم. اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعاهای مختلفی درخصوص نزول باران دارند لذا توصیه می شود مردم و خانواده در محیط های مختلف آنها را بخوانند. " نماز استسقاء" و "دعای حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه" حتما مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha