دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زاهددوست

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست گفت: پیام ما به دوستان اسرائیل در منطقه هم این بود که بدانید مزدوری برای اسرائیل علیه ملت ایران به قیمت جانتان تمام می شود و ایران اسلامی با شجاعت و اقتدار نیروهای نظامی خود هر دستی که به قصد تجاوز به سمت ملت ایران دراز شود آن دست را از بیخ قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ۱۳ رجب ولادت باسعادت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام ، روز پدر و آغاز ایام البیض گفت: اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین خصوصاً نسل جوان است.

وی بیان داشت: پیامبر اسلام (ص)در خصوص اجر معنوی اعتکاف فرمودند: کسی که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی معتکف شود، همه گناهان گذشته او آمرزیده می شود.

خطیب جمعه خورموج با اشاره به نقش‌آفرینی مردمی در نظام اسلامی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: در نگاه اسلام و قرآن، مردم، خیلی مورد توجّهند. چه مردمی که دارای شأن اجتماعی‌اند مثلاً اهل علم، و اهل سیاست؛ یا توده‌ی مردم؛ به اعانت همه احتیاج است.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: نظام اسلامی و رسیدن به «تمدّن اسلامی» هم جز با حضور، توجّه و مبادرت مردم امکان‌پذیر نیست؛ باید مردم بخواهند، مردم بیایند، مردم اقدام کنند. در خصوص سلوک امام جمعه فرمودند امام جمعه باید با مردم و در میان مردم باشد دلسوز مردم باشد و به مردم محبت بورزد.

خطیب جمعه خورموج با توصیه به تقوای سیاسی ابراز داشت: همه باید سیاسی باشند و اسلام یک دین سیاسی است؛ امّا سیاست یک میدان لغزنده‌ای است؛ اگر چنانچه تقوا وجود نداشته باشد، انسان خطا میکند، میلغزد، لذا با تقوا و چشمِ باز در راه زندگی سیاسی، باید از لغزشها جلوگیری کرد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از توصیه های حضرت آقا به ائمه جمعه تشویق آحاد مردم و مخاطبین به حضور در میدانهای مختلف از جمله میدان سیاسی و انتخابات است،لذا فرمودند حضور مردم در انتخابات، به معنای واقعی کلمه لازم است؛ حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ حق است؛ حقّ مردم است که انتخاب کنند آن کسی را که مایلند برایشان قانون بنویسد یا قانون را اجرا کند یا در مجلس خبرگان، انتخاب کند. این حقّ مردم است؛ و مردم بایستی از حقّ خودشان استفاده کنند.در هفته گذشته گوشه ای از اقتدار نیروهای نظامی ما توسط سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی به رخ دشمن کشیده شد.

وی با اشاره به اقدام شجاعانه و دقیق سپاه علیه تروریست های داعش، موساد و جیش الظلم در اربیل عراق و سوریه و پاکستان گفت: این حمله پیام های مهمی را به دوستان و دشمنان ملت ایران مخابره کرد؛ اولین هشدار این اقدام به رژیم پلید صهیونیستی و آمرین و عاملین تروریستی است و آن هشدار این بود که اگر قصد تکرار اقدام تروریستی علیه ملت ایران را داشته باشند بدانید که دستان بلند ایران با موشک‌های نقطه زن هزاران کیلومتری، نفس شما را بند آورده و روزگارتان را سیاه خواهد کرد.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: پیام ما به دوستان اسرائیل در منطقه هم این بود که بدانید مزدوری برای اسرائیل علیه ملت ایران به قیمت جانتان تمام می شود و ایران اسلامی با شجاعت و اقتدار نیروهای نظامی خود هر دستی که به قصد تجاوز به سمت ملت ایران دراز شود آن دست را از بیخ قطع خواهد کرد.

خطیب جمعه خورموج اظهار داشت: تجاوز پاکستان به بخشی از روستاهای سراوان محکوم است ،امیدوارم این کشور همسایه که متاسفانه سالها تروریست ها از خاک این کشور برای عملیات های تروریستی علیه ملت ایران استفاده کرده اند، جایگاه خود را بشناسد و با هوشیاری از افتادن به دام دشمنان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha