یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت اللہ ریاض حسین نجفی

حوزه/ آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی گفت: تنش میان کشورهای اسلامی به نفع منطقه و اسلام نیست. نیروهای ضداسلامی از این تنش خوشحال شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله حافظ ریاض حسین نجفی رئیس وفاق مدارس شیعه پاکستان در خطبه جمعه در لاهور ضمن ابراز نگرانی از تنش اخیر ایران و پاکستان گفت: تنش میان کشورهای اسلامی به نفع منطقه و اسلام نیست. نیروهای ضداسلامی از این تنش خوشحال شدند. پاکستان در برابر حملات موشکی و پهپادی آمریکا واکنشی جز بیانیه نشان نمی دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: غزه در آتش می سوزد اما هیچ واکنشی از ۵۷ کشور اسلامی دیده نمی‌شود. در چنین شرایطی تنش بین ایران و پاکستان به هیچ وجه قابل قبول نیست. هر دو کشور باید برای عادی سازی اوضاع گام بردارند.

آیت الله سید حافظ ریاض نجفی به تعرضات آمریکا در پاکستان اشاره کرد و گفت: آمریکا حملات موشکی و پهپادی در پاکستان انجام داده است. بر اثر آن غیرنظامیان بی گناه به شهادت رسیده ند. و پاکستان جز بیانیه به آن واکنش نشان نداد.

وی با استناد به قرآن کریم، خاطر نشان کرد: در امور جنگ و صلح باید به خداوند متعال و قرآن کریم رجوع کرد. اگر قرآن در جامعه رواج پیدا کند، فواید زیادی به دست خواهد آمد. علت وخامت اوضاع مسلمانان در عصر حاضر، دوری از قرآن کریم است.

وی با تجلیل از خدمات دینی مفسر قرآن حضرت آیت الله محسن علی نجفی ابراز داشت: این عالم فقید مؤسسه آموزشی زیادی را تأسیس کرد. وی در دهه ۱۹۶۰ نیز از طلاب حوزه علمیه جامعه المنتظر بود و سپس برای ادامه تحصیل به نجف اشرف سفر کرد. شیخ محسن نجفی بی سر و صدا فعالیت می کرد و با اخلاص در امور کشوری حضور فعالی داشت.

رئیس وفاق مدارس شیعه پاکستان از خدمات چشمگیر عالم وارسته پاکستانی قدردانی کرد و گفت: هر گاه اقدامی از سوی اشرار در مجلس ملی علیه مکتب اهل بیت انجام می شد، آیت الله محسن نجفی ما را به آن متوجه می ساخت از جمله لایحه موسوم به شریعت، لایحه بنیاد اسلام و لایحه جنجالی اصلاحیه مصوب مجلس گذشته، را می توان نام برد.

وی در پایان گفت: در مسائل مهم، آیت الله محسن نجفی، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان و بنده با دولت مکاتبه می کردیم و در حل آن کوشا بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha