دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمدیان

حجت الاسلام والمسلمین احمدیان گفت:یکی از مهمترین دلایل آسیب های فرهنگی جوانان در شبیخون فرهنگی دشمن، از دست رفتن جایگاه مراجع تربیتی سالم جوانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان صبح امروز در نشست خبری رویداد ملی رشد آوند که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: کسی نیست که از آسیب های فرهنگی به وجود آمده علیه نوجوانان و جوانان در شبیخون فرهنگی در امان باشد.

وی با بیان اینکه متولیان تربیتی و فرهنگی در سطوح مختلف در صدد هستند که راهی جدی و اساسی برای حل کردن این موضوع بیابند، افزود: یکی از مهمترین دلایل آسیب های فرهنگی جوانان در شبیخون فرهنگی دشمن، از دست رفتن جایگاه مراجع تربیتی سالم جوانان است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مهمترین نهادهای تربیتی سالم به مرور، مرجعیت و جایگاه خود را ازدست دادند و کم رنگ شدند و جای خود را به منابع غیر اطمینان چون سلبریتی ها دادند ، چرا که یکی از راهبردهای دشمن در شبیخون فرهنگی عوض کردن سرچشمه های تربیتی است.

وی ادامه داد: خانواده به عنوان اولین، مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد تربیتی برای جوانان از سوی دشمن مورد هجمه قرار گرفته و جایگاهش کم رنگ شده است، همچنین مدرسه به عنوان بزرگترین و گسترده ترین نهاد آموزشی کشور طی سال های گذشته به دلایل مختلف در حوزه پرورش دغوار ضعف شده و احتیاج به کمک دارند.

حجت‌الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: مسجد به عنوان سالم ترین و متعالی ترین مرجع تربیتی از حضور جوانان خالی شده است، در این میان نخبگان، فرهیختگان و دغدغه مندان زیادی هستند که در سال های اخیر در حال بازیابی این سه نهاد مهم تربیتی هستند.

وی ابراز کرد: در رویداد ایده پردازی «رشد آوند» با هدف بازیابی مرجعیت نهادهای اصلی و سالم تربیتی ، یعنی خانواده اولین نهاد، مدرسه بزرگترین و مسجد متعالی ترین نهاد تربیتی هستیم
در رویداد رشد آوند در پی رشد آوندهای سالم تربیتی و پیدا کردن ایده های خلاق هستیم که این سه نهاد تربیتی را به یکدیگر وصل می کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: در پی شناسایی و پرورش و اشتراک گذاری ایده های تربیتی که به ارتقای این سه نهاد مهم کمک می کنند، در یک فرایند منطقی و هدف مند هستیم، قصد داریم ایده های خودجوش که بعضا سابقه اجرا داشته ولی تداوم نداشته و یا ایده هایی که فرصت اجرا نداشته اند را از سراسر کشور تحت این رویداد جمع آوری کنیم.

وی متذکر شد: شاخصه اصلی سنجش ایده ها این است که باید قابلیت اشتراک پذیری و اشتراک گذاری با بقیه را داشته باشند، سعی کرده این طرح ها را در درجه نخست ثبت کرده تا مالکیت معنوی افراد حفظ شود، سپس طرح های موفق مستندسازی می شود و برای استفاده سایر مجموعه ها به اشتراک گذاشته می شود.

حجت‌الاسلام احمدیان گفت: خروجی این رویداد در قالب سایت، کتاب و مستند تلویزیونی پیش بینی شده است، در فرایند رویداد رشدآوند ضمن احصای ایده ها، در پرورش ایده ها با مشاوره های مختلف کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: توجه به همه ایده ها و در عین حال دسته بندی و رتبه بندی آنها و در نهایت شبکه سازی و معرفی افراد ایده پرداز برای ارتقا و تعامل کشوری جزو اولویت ها است‌.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به همکاری آموزش و پرورش استان اصفهان و ستاد اقامه نماز گفت: البته مجموعه های متنوع فرهنگی و دینی چون حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد همیار ما بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha