یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید حسن عاملی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر مدارس استان، این مراسم را رسیدن به مقام تشریف و بندگی در برابر خالق هستی خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل امروز در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر مدارس استان با تبریک جشن تکلیف به دانش‌آموزان دختر، گفت: از امروز شما دانش‌آموزان به مقام خواندن نماز، امانت‌داری، احسان و مهربانی به انسان‌ها و انجام دستورات دینی و الهی مشرف می‌شوید.

وی جشن تکلیف را رسیدن به قابلیت سخن گفتن با خداوند دانست و افزود: با رسیدن به مقام عبادت و بندگی عابدانه، انسان به روح و قلب بزرگ دست می‌یابد و پرونده عبادت و بندگی پیش خداوند باز می‌شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به حساسیت دوره تکلیف دینی و فقهی دانش‌آموزان، گفت: از امروز تمام اقدامات شما دانش‌آموزان در ادای نماز، راستگویی و پرهیز از دروغ، احترام به والدین، حفظ و اجرای دستورات دینی ثبت شده و در روز قیامت مورد حساب‌کشی قرار می‌گیرد.

وی پرهیز از غیبت، تهمت و بهتان را از جمله تکالیف جدید دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در آینده مسئولیت سنگین فرزندپروری نیز بر دوش شما قرار خواهد گرفت و باید از هم‌اکنون خود را از لحاظ روحی و معنوی برای این کار بزرگ آماده کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی خواستار احترام به پدر، معلمان و ائمه به عنوان اولیای واقعی و معنوی دانش‌آموزان شد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش کتاب ساده زندگی ائمه معصوم علیهم السلام را تهیه کرده و برای الگوگیری در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

وی همچنین با بیان این که آینده کشور در دست شما دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت، گفت: باید با انجام فرایض دینی فردی و جمعی، خود را از هم‌اکنون برای ایفای نقش در آینده کشور آماده کنید.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha