یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان تصریح کرد: در سایه دین و باورهای مذهبی، زندگی جهت مند می‌گردد و آدمی از سرگردانی و حیرت رهایی می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر. حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان عصر دوشنبه در جمع دانش آموزان هنرستان فنی و حرفه ای نمونه دولتی ثامن الائمه برازجان با اشاره به موضوع دین و ارزش های مذهبی گفت: علت اصلی سرگردانی و بحران انسان معاصر را باید در پشت کردن به دین و غفلت از خدا و بی توجهی به معنویات دانست. هویت دینی به پرسش‌های بنیادین آدمی پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: دین برای کسانی که با پرسش‌هایی از این دست رو به رو هستند که من کیستم و به کجا تعلق دارم، پاسخ‌های قانع کننده‌ای دارد.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: در سایه دین و باورهای مذهبی، زندگی جهت مند می‌گردد و آدمی از سرگردانی و حیرت رهایی می‌یابد.

وی در ادامه افزود: بحران‌هایی که اروپاییان در قرن حاضر دچار آن شده‌اند، اساساً به فقر معنوی برمی‌گردد. تنها راه درمان این فروپاشیدگی اخلاقی که غرب از آن رنج می‌برد، بازگشت به دین است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به سخنان استاد مطهری که علت عمده خودکشی ها را خلأ معنوی و اشباع نشدن روحی می‌داند اظهار داشت: پاسخ به سوالاتی مانند من برای چه زنده‌ام، چرا به دنیا آمده‌ام، فایده این زندگی چیست، را می‌توان در ایمان به خداوند جست و جو کرد، کسی که خدا را فراموش کرد، همواره از آن چه دارد، در بیم و نگرانی است و از آن چه ندارد، در حسرت و اندوه به سر می‌برد از این رو هرگز روی آرامش را نمی‌بیند.

وی با بیان اینکه قرآن مجید در مورد روگردانی از یاد خدا می‌فرماید: ” وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنکا؛ هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت” گفت: برای عبور از بحران کنونی جامعه بشری، چاره‌ای جز بازگشت به دین و ارزش‌های مذهبی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha