شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی قرآن کریم گفت: بنا بر فرموده امام علی(ع) قرآن، سفره احسان خداوند متعال است و سرمایه‌گذاری بر روی آن برکات فراوانی در جامعه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در آیین تقدیر از دانش‌آموزان و کارکنان برگزیده مسابقات قرآن و عترت و نماز مدارس استثنایی استان سمنان، با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی قرآن کریم گفت: بنا بر فرموده امام علی(ع) قرآن، سفره احسان خداوند متعال است و سرمایه‌گذاری بر روی آن برکات فراوانی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح کلمه «شفاء» در قرآن کریم اظهار کرد: واژه شفا در فارسی به معنای منتهی الیه و لبه است که البته «منتهی الیه» شامل دو بعد سقوط و نجات می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران داریم «...وَکُنْتُمْ عَلَیٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا» در «پرتگاه» آتش بودید، خداوند شما را نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ذکر آیه ۶۹ سوره نحل گفت: در این آیه شریفه آمده است «...یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ» ، آن‌گاه از درون آن شربت شیرینی (عسل) به رنگهای مختلف بیرون آید که در آن «درمان» مردم است.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات متعدد قرآن کریم، کلام‌الله مجید درمان دردهای انسان‌ است، ادامه داد: آیات ۵۷ سوره یونس، ۸۲ سوره اسراء و ۴۴ سوره فصّلت، قرآن کریم را داروی شفابخش انسانها معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: مطابق آیات قرآن کریم، همگان می‌توانند از شفابخشی کلام خدا و رحمت پروردگار بهره‌مند شوند اما افراد باید قابلیت دریافت آن‌را نیز داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه «ظالمین» بهره‌ای از قرآن کریم نمی‌برند، گفت: بر اساس آیه ۴۴ سوره فصلت افرادی که گوش های خود را بر روی معارف الهی بسته‌اند، موفق به دریافت برکات قرآن کریم نمی‌شوند.

امام جمعه سمنان داشتن طهارت باطنی در کنار طهارت ظاهری را شرط اثرگذاری قرآن مجید دانست و اظهار کرد: اگر خود را از آلودگی ها و گناهان دور بداریم می‌توانیم مشمول برکات مادی و معنوی قرآن کریم شویم.

وی با تشبیه آیات قرآن کریم به باران رحمت الهی گفت: در ادبیات فارسی در توصیف بارش باران داریم «باران در لطافت طبعش خلاف نیست، در باغ لاله روید و در شوره زار خس» لذا اینکه در این زمین چه چیزی بِروید به خود انسان بستگی دارد!

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تقدیر از مسئولان برگزاری مسابقات قرآن و عترت در مدارس استثنایی اظهار کرد: مسئولان باید زمینه بهره‌مندی حداکثری از چشمه زلال قرآن کریم را در جامعه فراهم کنند.

امام جمعه سمنان عمل به آیات قرآن را مکمل آشنایی با کلام‌الله مجید عنوان کرد و گفت: انس گرفتن با قرآن کریم زمینه‌ساز بهره‌مندی جامعه از معنویات و برکات قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند هم خودمان باید در انتخابات حضور یابیم و هم دیگران را به این کار مهم دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف انتخابات خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم ایران این بار نیز همچون همیشه توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha