شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی با علوم انسانی مدرن اختلاف نگرش بنیادین داریم، گفت: موضوع تمام علوم انسانی، انسان است و اختلاف نگرش ما در مسئله انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری در هشتمین نشست هم‌اندیشی و دیدار صمیمانه فعالان حوزه اخلاق و تربیت که در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین پیام دین خدا هدایت و سعادت انسان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر آمده‌اند که انسان به سعادت برسد، مطرح کرد: انسان‌سازی یکی از اهداف مشترک ادیان الهی است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما حوزویان نیز در این مسیر حرکت می‌کنیم، عنوان کرد: در این میان نظامات مختلفی ازجمله انقلاب اسلامی برای انسان‌سازی پدید آمده است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی با علوم انسانی مدرن اختلاف نگرش بنیادین داریم، خاطرنشان مرد: موضوع تمام علوم انسانی، انسان است و اختلاف نگرش ما در مسئله انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری اضافه کرد: در علوم انسانی مدرن، انسان یک موجود محدود از رحم تا گور است که احتمالا حاصل جهش ژنتیکی از نسل گوریل و اوران گوتان است.

وی افزود: از منظر اسلام، انسان پیش از رحم و پس از مرگ دارای گذشته و آینده‌ای است که باید به سمت خلیفه اللهی حرکت کند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه خلیفه اللهی یک جایگاه شکوهمند است، تصریح کرد: انسان خلیفه الله باید بفهمد که خداوند چه می‌خواهد و چه می‌داند.

وی با بیان اینکه در این مسیر حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی دارند، یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی باتوجه به بسترهای مناسبی که فراهم شده است، این رسالت سنگین‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در عرصه منابع مالی با محدودیت‌هایی مواجه هستند، بیان کرد: بزرگ‌ترین ظرفیت حوزه‌های علمیه نیروهای توانمند انسانی هستند که باید راه مناسب برای استفاده از این ظرفیت عظیم را پیدا کنیم.

وی در پایان ادامه داد: باید بتوانیم از این ظرفیت در مسیر انسان‌سازی و رسیدن به جایگاه خلیفه اللهی استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha