دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار اژه‌ای با قضات و کارکنان قضایی استان بوشهر

حوزه/ رئیس دستگاه قضا گفت: حکومت وظیفه دارد که زمینه ازدواج را فراهم آورد؛ همچنین خیرین نیز می‌توانند در این راستا، نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در سالروز میلاد موفورالسرور امیرالمومنین علی(ع)، جشن بزرگ ازدواج آسان ۲۲۰ زوج تحت پوشش سازمان بهزیستی در شهرستان بوشهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

رئیس عدلیه طی سخنانی در این مراسم گفت: خداوند متعال انسان را از جنس زن و مرد آفرید تا در کنار هم باشند و در کنار هم به امنیت و آرامش و یک زندگی سرشار از عطوفت برسند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان برخی از احادیث و روایات در باب ازدواج گفت: فردی که ازدواج می‌کند نصف دین خود را حفظ کرده و کسی که موجبات ازدواج دیگران را فراهم می‌آورد، خداوند را خشنود می گرداند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه امروز متاسفانه سن ازدواج بالا رفته است، گفت: نباید به سبب وجود برخی مشکلات اقتصادی، از ازدواج سر باز زد چرا که خداوند متعال، متکفل اداره امور است.

رئیس دستگاه قضا گفت: حکومت وظیفه دارد که زمینه ازدواج را فراهم آورد؛ همچنین خیرین نیز می‌توانند در این راستا، نقش‌آفرین باشند؛ از سویی دیگر، والدین نیز برای تسهیل امر ازدواج فرزندان خود وظایفی دارند؛ همچنین خود دختر و پسر نیز اگرچه باید پیش از ازدواج بررسی‌ها و تحقیقات لازم را به عمل آورند اما چندان نباید پیرامون مسائل جزئی، از خود حساسیت نشان دهند و باید با توکل بر خداوند و محبت و مودّت، زندگی خود را آغاز کنند.

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: ما در استانداری بوشهر تمام تلاش خود را در راستای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت، به کار بسته‌ایم و بسیار خرسندیم که امروز تعداد قابل توجهی از جوانان ما شیوه «ازدواج آسان» را برگزیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha