دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت:بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر، در نظر گرفته شد که ظرف دو سال تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشست خبری پایان سفر به استان بوشهر، اظهار کرد: بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر، در نظر گرفته شد که ظرف دو سال تخصیص یابد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در جریان سفر به عسلویه، مشکل اسناد مالکیت اراضی و املاک چند هزار نفر از ساکنان این منطقه مرتفع شد که این امر موجب شادی و شعف مردم عسلویه شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید برای حل مشکل فلرهایی که در عسلویه می‌سوزد و هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ زیست‌محیطی خسارت‌زا هستند، تدبیری اتخاذ شود و دولت باید در این زمینه اقدامی کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: در خصوص عوارضی که طبق قانون دستگاه‌ها و بنگاه‌های آلاینده مستقر در عسلویه باید پرداخت کنند و تاکنون از این کار سرباز زده‌ بودند، اختلافی بین «محیط زیست» و «استاندار»د و همان دستگاه‌ها و بنگاه‌های مزبور وجود دارد که با پیگیری‌های دادگستری بوشهر مقرر شد در حد همان مقداری که اختلاف وجود ندارد، دستگاه‌های و بنگاه‌های آلاینده، عوارض قانونی خود را پرداخت کنند تا در مسیر جلوگیری از آلودگی بیشتر عسلویه به کار برده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: برای تجهیز امکانات و بکارگیری نیروی قضایی و اداری و بهبود وضعیت ابنیه و ساختمان‌های مراکز و مراجع قضایی استان بوشهر باید اقدام عاجلی با کمک مسئولان استانی صورت گیرد. همچنین برخی زندان‌های استان نیز به لحاظ تراکم جمعیت کیفری و کمبود امکانات، با مسائلی مواجه‌اند که باید برای رفع آنها اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: در جریان سفر امروز به استان بوشهر، مصوبات سفر مردادماه سال گذشته را نیز مورد ارزیابی قرار دادیم و متوجه شدیم که وضعیت انبارهای گمرکات و بنادر و سازمان اموال تملیکی استان بوشهر بهبود پیدا کرده است و حسب گزارش اعلامی، طی مدت اخیر، بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از اموال بلاتکلیف در استان بوشهر به فروش رسید که این امر قابل تقدیر است.

رئیس دستگاه قضا گفت: وضعیت انبارهای گمرکات و اموال توقیفی و تملیکی استان بوشهر نسبت به گذشته، ارتقاء پیدا کرده است؛ البته یک الی دو انبار در این استان هنوز وضعیت مطلوبی ندارند و تعدادی موتورسیکلت و ماشینهای سبک و سنگین در آنها وجود دارد که در جریان سفر امروز دستور داده شد، هر چه زودتر این انبارهای محدود نیز ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha