چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
سمیه مرتاض

حوزه/ مرتاض گفت: ایام اعتکاف فرصت ویژه ای است، هدف این است که انسان در این مکان مقدس حضور یابد، با خدای خود خلوت کرده و به پاکسازی کدورت های درون خود بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سمیه مرتاض امروز در جمع معتکفین مسجد امیرالمؤمنین ارومیه ضمن تبریک میلاد باسعادت امام علی علیه السلام ، اظهار داشت: ایام اعتکاف فرصت ویژه ای است، هدف این است که انسان در این مکان مقدس حضور یابد، با خدای خود خلوت کرده و به پاکسازی کدورت های درون خود بپردازد.

وی با بیان این که ماه رجب ماه خداست و پروردگار متعال در این ماه هر چه بخواهد به بنده اش می بخشد، افزود: باید فرصت این ماه را غنیمت شمرده و از اعتکاف و ماه رجب که در واقع بهار عبادت مؤمنین است نهایت استفاده را برد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به نشانه های مؤمن گفت: در روایات برای مؤمن نشانه هایی را بیان کرده اند که انتظار فرج، دین شناس بودن و دین دار بودن در مسیر حجت الهی از جمله آن هاست.

وی هدف از تجمع در مراسمات اعتکاف و ... را رسیدن به تمدن امت واحده دانست و اضافه کرد: بنی اسرائیل را قحطی گرفت، حضرت موسی علیه السلام از خداوند باران خواست. وحی رسید دعای تو را و کسانی که با تو هستند، مستجاب نمی کنم، زیرا در بین شما گناهکاری است. موسی ـ علیه السلام ـ گفت: خدایا آن شخص کیست، تا او را از بین خود بیرونش کنیم؟ و خدای متعال از افشای نام این فرد خودداری کرد. پس توبه اجتماعی کردند و آن فرد گناه کار هم داخل آنها توبه کرد پس برایشان باران بارید. لذا استغفار و توبه در این روزها نباید فراموش شود.

مرتاض در پایان گفت: بهترین دعایی که می شود در این اجتماعات اعتکاف از خدای متعال طلب کرد، ظهور منجی عالم بشریت است و ضمن دعا برای حل گرفتاری های امت اسلام باید ظهور مولا را هم طلب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha