شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید احمد عبودتیان

حوزه/ دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه تریبون جریان قرآنی کشور می‌تواند صحنه تقابل حق و باطل را به‌خوبی برای مردم ترسیم کند، افزود: در وضعیت حساس کنونی که هرچه به قله نزدیک‌تر می‌شویم حساس‌تر هم می‌شود تواصی به حق و صبر مهم‌ترین نرم‌افزار قرآنی است که می‌تواند کارآمد باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید احمد عبودتیان در مراسم اختتامیه دهمین همایش سراسری مسئولان جوامع قرآن عصر که صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی (عج) شهر مقدس قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز تواصی مأموریتی است که ولی‌فقیه و نائب امام‌زمان (عج) به ما داده است، اظهار کرد: جوامع قرآنی مستحق‌ترین افراد به فهم و تبیین این مأموریت هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دوره عجیب‌تر از همیشه هل من ناصر طلبیدند و فرمودند هر کس تریبون دارد و می‌تواند باید در این عرصه کار کند، افزود: الگوی تواصی با الگوی امربه‌معروف متفاوت است، زیرا امروز باتوجه‌به فضای مسمومی که در جامعه شکل گرفته است، یک دعوت و بیان معروف کفایت نمی‌کند و نیاز به توصیه و اقناع دارد.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه بالای ۶۰ درصد از جامعه متوجه انتخابات نیستند و بخش از تریبون های رسمی این موضوع را دنبال نمی‌کنند، افزود: تواصی یک فناوری قرآنی است که روش‌های آن در اختیار اهالی قرآن است؛ بنابراین اولین تکلیف بر جامعه قرآنی این است که تواصی را برای مردم تبیین کنند و تفاوت تواصی با امربه‌معروف را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند کشاندن مردم به صحنه مبارزه باید با جهت‌دهی دقیق و توان‌بخشی معرفتی باشد، گفت: توان‌بخشی معرفتی کار سختی است که ما به‌راحتی به سراغ آن نمی‌رویم و باید به‌گونه‌ای صحنه را مدیریت و تبیین کنیم که مردم نسبت به انتخابات حساس شوند و رأی دهند.

عبودتیان با بیان اینکه باید در جوامع قرآنی برای تواصی به شرکت در انتخابات راهکار پیدا کنیم، گفت: اهل ایمان کسانی هستند که می‌خواهند کل جامه نسبت به اهداف اسلامی تمکین داشته باشند و این نگاه در داخل فناوری و الگوی تواصی که مورد تأکید مقام معظم رهبری هست جای می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تریبون جریان قرآنی کشور می‌تواند صحنه تقابل حق و باطل را به‌خوبی برای مردم ترسیم کند، افزود: در وضعیت حساس کنونی که هرچه به قله نزدیک‌تر می‌شویم حساس‌تر هم می‌شود تواصی به حق و صبر مهم‌ترین نرم‌افزار قرآنی است که می‌تواند کارآمد باشد.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت تصریح کرد: در ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب ستاد مردمی ایران برای دعوت و جلب مشارکت در انتخابات شکل‌گرفته و بجا است جامعه قرآنی کشور به یک ایده قرآنی و مرکزی برای تواصی برسند تا بتوانیم از آن در این زمینه استفاده کنیم.

وی باتوجه‌به آیات سوره مبارکه عصر علاوه بر تواصی به حق تواصی به صبر را نیز مهم دانست و افزود: متأسفانه امروز فضای عمومی جریان انقلابی نیز تحملش طاق شده و به‌خاطر اینکه عقبه برخی جریان‌ها را نمی‌دانند نمی‌توانند به‌درستی تحلیل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha