یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی و هم افزایی مدیر حوزه علمیه خوزستان با مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت استان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: انتخابات فرصتی است که در آن ما می توانیم با انتخاب فرد اصلح بستر را برای رشد هرچه بهتر و بیشتر دنیا و آخرتمان فراهم کنیم و اگر از این فرصت استفاده نکنیم و آن را ضایع کنیم در آینده قصه می خوریم مثل دانش آموزی که درس نخوانده و بعد پشیمان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در جمع بانوان معتکف شهرستان حمیدیه با اشاره به حکمت ۱۱۴ نهج البلاغه «إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّةٌ»، بیان داشت: بخاطر بعد دنیایی که داریم یکسری آفت ها، مشکلات و گره هایی در بعد معنوی ما ایجاد می شود؛ غفلت ها، بی توجهی ها، گناه ها،خطاها و سهل انگاری های ما در زندگی نیازمند اصلاح، پاکیزگی و طراوت روح دارد.

وی افزود: باید روح را جلا دهیم تا بتوانیم به درجات عالیه برسیم و ارتباط خودمان را با خداوند قوی تر کنیم تاخداوند نیز بارحمت خاصه اش ما را مورد عنایت قرار داده و زندگی بهتری برای ما رقم بزند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: از آنجا که گرفتاری ها،مشکلات و مشغله های ما در زندگی روزمره باعث می شود فرصت کمتری برای خلوت با خداوند متعال داشته باشیم خداوند فرصت های ویژه ای را برای ما قرار داده است که یکی از آنها فرصت ماه رجب است.

وی گفت: ماه رجب ماه بندگی، اطاعت، استغفار، توبه و بازگشت به خداوند متعال است در ارزش ماه رجب همین بس که در روز قیامت ندا می آید «این الرجبیون» و این نشانه ی آن است که این فرصت یک فرصت ویژه و استثنائی است.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان ادامه داد: ماه رجب ماه ویژه ی خداوند است، ماه خداوند است و فرصت بسیار ویژه برای استفاده است؛ ماه رجب ماه رحمت است از این رو در فرازی از دعایی که دراین ماه وارد شده می خوانیم که «یَا مَنْ یُعْطِی الْکَثِیرَ بِالْقَلِیلِ یَا مَنْ یُعْطِی مَنْ سَأَلَهُ‏ یَا مَنْ یُعْطِی مَنْ لَمْ یَسْأَلْهُ وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً» خداوندی که رحمتش حتی شامل کفار و کسانی می شود که حتی او را نمی شناسند و از او درخواستی ندارند می شود قطعا در این ماه ما شیعیان و محبین اهل بیت را به صورت ویژه مورد تفقد قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرصت دومی که خداوند در اختیار ما قرار داده همین فرصت اعتکاف در مسجد است؛ اینکه انسان به خانه ی خدا پناه آورده و از زندگی روزمره و اشتغالات دنیوی خود منصرف شده و سه روز در مسجد که محل عبادت خداست و خداوند به این مکان مقدس توجه خاص دارد بیتوته کند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: فرصت سوم فرصت شب های جمعه در طول سال است؛ شب های جمعه شب های بندگی و اطاعت هستند از این رو در داستان حضرت یوسف وقتی برادران آن حضرت متوجه اشتباه خود شده و از پدر تقاضای بخشش کردند حضرت یعقوب فرمودند «سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّی» یعنی در آینده نزدیک برای شما استغفار و طلب بخشش می کنم که مفسرین این زمان نزدیک را شب جمعه ذکر کرده اند.

وی افزود: همه این فرصت ها برای شما معتکفین جمع شده و باید قدر این فرصت ها را بدانید و ازاین فرصت ها استفاده کنید. البته استفاده از این فرصت فقط به خواندن قرآن و دعا نیست باید بعضی اوقات تنها بنشینیم و فکرکنیم که خداوند تبارک و تعالی از ما چه می خواهد؟ اگر امام زمان در دسترس بود و امکان استفاده و بهره برداری از ایشان برای ما فراهم بود ایشان از من چه می خواست و به چیزی امر می کرد؟ اندیشه در این مطلب بستر و زمینه را فراهم می کند تا انسان رشد بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان عنوان داشت: در کنار این فرصت ها که فرصت های فردی هستند خداوند فرصت های اجتماعی نیز برای ما قرار داده است یعنی فرصت هایی که در اختیار یک جامعه، ملت و امت قرار می گیرد تا با استفاده از آنها رشد و تعالی مضاعفی برای آن جامعه حاصل شود.

وی تصریح کرد: اگر ما متحد، منسجم و در کنار هم برای اعتلاء و سربلندی هرچه بیشتر دینمان، کشورمان و ملتمان اقدام کنیم قطعا این فرصت موردتوجه الهی قرار می گیرد و برای ما رشد و تعالی به ارمغان خواهد داشت اما اگر فرصتی که در اختیار داریم را رها کنیم مصداق کلام امیرالمومنین می شویم که فرمود «إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّةٌ»؛ مانند فرصت انتخابات که ما می توانیم با انتخاب فرد اصلح بستر را برای رشد هرچه بهتر و بیشتر دنیا و آخرتمان فراهم کنیم و اگر از این فرصت استفاده نکنیم و ان را ضایع کنیم در آینده قصه می خوریم مثل دانش آموزی که درس نخوانده و بعد پشیمان می شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: از فرصت هایی که در جوانی دارید استفاده کنید چرا که عمر می گذرد و بعد از گذشت زمان افسوس می خورید که ای کاش از دوران جوانی که حس و حال بیشتری برای تحصیل علم، معرفت، مهارت و کسب درجات عالیه داشتم استفاده می کردم. ان شاء الله همگی ما مورد رحمت،لطف،عنایت و کرامت الهی قرار بگیریم و بتوانیم از فرصت هایی که خداوند متعال برای ما قرار داده کمال بهره را ببریم.

وی گفت: شما معتکفین در حال حاضر در بهترین شرایط ممکن برای استجابت دعا هستید از این رو از شما می خواهم که در رٱس حاجت های خود ظهور امام زمان(عج) و طول عمر مقام معظم رهبری که با رهبری ایشام نظام به پیش می رود و دشمنان ناکام می مانند، را قرار داده و برای حل مشکلات وگرفتاری های مومنین، دوستان، آشنایان، همسایگان و هم شهری های خود نیز دعا کنید همچنین دعا کنید که این غده ی سرطانی و نحس صهیونیست هرچه سریعتر ریشه کن شده و مسلمین و مسلمات در اقصی نقاط عالم از زیر بار ظلم و گرفتاری هایی که مبتلا هستند رها شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha