دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1134955
۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
تنظيم مهرجان العقيلة (عليها السلام) السنوي في كركوك

حوزه/ همایش سالانه العقیله (سلام الله علیها) در کرکوک برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حرم مطهر حضرت عباس (ع) همایش سالانه العقیله (س) را در سومین دوره سالانه خود در دانشگاه کرکوک برگزار کرد.

این همایش به همت بخش روابط عمومی حرم مطهر حضرت عباس (ع) و با همکاری دانشگاه کرکوک با شعار "عفت و جهاد" به مناسبت بزرگداشت وفات حضرت زینب (س) و پرداختن به سیره ایشان برگزار شد.

ماهر الخالد مسئول بخش ارتباط با دانشگاه و مدرسه این بخش گفت: دبیرخانه عمومی حرم مطهر حضرت عباس (ع) در قالب پروژه ملی جوانان الکفیل برخاسته از این بخش، این همایش را برگزار کرد.

وی افزود: این همایش با همکاری دانشگاه کرکوک و جمعی از دانشکده‌های آن به منظور گرامیداشت درگذشت عقیله بنی هاشم (س) برگزار شد تا دانشجویان دختر، ایشان را به عنوان الگویی برای خود برگزینند.

او با اشاره به اینکه این همایش شامل بخش‌های متعددی بود که مهم‌ترین آن‌ها سخنرانی توجیهی دبیرخانه حرم مطهر و دیگری سخنرانی خوشامدگویی رئیس دانشگاه بود، خاطرنشان کرد: در این مراسم چندین شعر درباره حضرت زینب (س) قرائت شد.

وی ادامه داد: در این همایش از ۲۰۰ دانشجوی دختر به خاطر پوشش چادر زینبی در محوطه دانشگاه تجلیل شد و علاوه بر آن، مسابقه فرهنگی نیز برگزار گشت و از برگزیدگان قدردانی به عمل آمد.

الخالد با بیان اینکه اختتامیه جشنواره شاهد تبادل لوح سپاس بین حرم حضرت عباس (ع)، دانشگاه، و نهادهای هماهنگ کننده و سهیم بود، خاطرنشان کرد: عتبه عباسیه به برگزاری مراسم مذهبی در دانشگاه‌های مختلف عراق توجه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha