یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
السيد الصافي خلال استقبال سماحته آية الله الشيخ محسن نجل المرجع الديني آية الله العظمى الشيخ وحيد الخراساني

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی گفت: نقش علما در سازندگی جامعه و اصلاح باورهای نادرست به وجود آمده در آن اهمیت ویژه‌ای دارد و آنها باید برای مقابله با جریانات گمراهی، با یکپارچه سازی تلاش‌های خود و طرح اصل مسئله انحرافی و اقامه دلیل و برهان در رد آن به مبارزه برخیزند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محسن وحید فرزند آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی در جریان دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تولیت آستان حضرت عباس (ع) در محل دفتر وی توضیحات مفصلی در مورد آخرین تحولات پژوهشی، تألیفی و کتب دینی نوشته شده مرتبط با زندگی نامه اهل بیت (علیهم السلام) ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر گسترش دایره تحقیقات علمی در حوزه اندیشه اسلامی و سیره حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت اطهار (علیهم السلام) تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به این گونه پژوهش‌ها، نیاز فوری وجود دارد.

وی در ادامه نسبت به تأسیس مدارس دینی جدید و بازسازی مدارس قدیمی به خاطر میراث پر باری که در وجود خود دارند تأکید کرد.

او از همکاری در زمینه فکری بین مراکز علمی وابسته به حرم مطهر حضرت عباس (ع) از جمله مرکز اسلامی مطالعات راهبردی و بین نهادهای مذهبی وابسته به دفتر آیت الله العظمی خراسانی از جمله مؤسسه پژوهشی خاتم الانبیاء (ص) استقبال کرد.

تولیت عتبه عباسیه گفت: نقش علما در سازندگی جامعه و اصلاح باورهای نادرست به وجود آمده در آن اهمیت ویژه‌ای دارد و آنها باید برای مقابله با جریانات گمراهی که می‌خواهند اندیشه اسلامی را با هدف قرار دادن جوانان تحریف کنند، کوشش کرده و با یکپارچه سازی تلاش‌های خود و طرح اصل مسئله انحرافی و اقامه دلیل و برهان در رد آن به مبارزه برخیزند.

فرزند آیت الله العظمی خراسانی نیز به نوبه خود از جنبش فکری و فرهنگی موجود در حرم مطهر حضرت عباس (ع) در سطوح مختلف تقدیر کرد.

وی همچنین نقش این آستان را در ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات به ویژه در ایام زیارت‌های میلیونی ستود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha