شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تولیت حرم حضرت عباس (ع) : سخنان آیت الله العظمی سیستانی مرهم زخم‌ها است.

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی گفت : وجود آیت الله العظمی سیستانی در عراق به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهد و سخنان ایشان مرهم زخم‌ها است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله العظمی سیستانی و تولیت حرم حضرت عباس (ع) در جریان دیدار با هیئتی از مؤسسه آل البیت اسپانیا در دفتر خود گفت : آیت الله العظمی سیستانی یک مرجع بزرگ دینی هستند و در مجامع داخلی و بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارند و علاوه بر اینکه یک مرجع دینی والا می‌باشند، مردی حکیم نیز هستند که با مردم عراق از هر قشری پدرانه سروکار دارند و آنها را زیر چتر حمایت خود بدون تبعیض بین آنها جمع کرده‌اند.

وی افزود: این مرجع عالی قدر همه عملیات‌های تروریستی و خشونت‌هایی را که عراقی‌ها از سال ۲۰۰۳ در معرض آن قرار گرفته‌اند رد و محکوم کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه آیت الله العظمی سیستانی از همه مشکلاتی که عراقی‌ها از آن رنج می‌برند اطلاع دارند، یاد آور شد: ایشان توانستند صدای خود و مردم عراق را مستقیماً به همه نهادهای بین المللی و سازمان‌های جهانی مانند سازمان ملل متحد و حقوق بشر برسانند.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی ادامه داد: ایشان همواره بر ارائه خدمات و معیشت در عراق به صورت آزاد و مسالمت آمیز و به دور از هرگونه برچسب فرقه‌ای و مذهبی تاکید می‌کنند.

وی افزود: زمانی که جنبش‌های تروریستی در عراق فعال شدند و می‌خواستند وحدت این کشور را از هم بپاشند و جنگ فرقه‌ای بین مردم یک کشور ایجاد کنند، آیت الله العظمی سیستانی با اندیشمندی حکیمانه خود کاری کردند که کشور و مردمش به این جنگ دامن نزنند و عراقی‌ها را به سر منزل امنیت رساندند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: وجود آیت الله العظمی سیستانی در عراق به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهد و سخنان ایشان مرهم زخم‌ها است چرا که حضور ایشان باعث ایجاد احساس امنیت در دل آنها می‌شود.

تولیت حرم حضرت عباس (ع) با اشاره به اینکه هرکس تاریخ نجف اشرف و حوزه علمیه آن را با قدمت حدود هزار سال مطالعه کند، می‌بیند که عراق بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، اما مراجع و علما در حل این بحران‌ها و کاهش آن و کاستن خطر آن نقش مستقیم و تأثیرگذاری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی سیستانی تاریخ‌خوان خوبی می‌باشند و با جزئیات آن آشنا هستند و به این خاطر بود که وقتی پاپ واتیکان به دیدار ایشان رفت و سخنانشان را در مورد مسائل تاریخی شنید، درباره ایشان گفت: «او یکی از مردان خداست».

وی تصریح کرد: زمانی که القاعده پس از سال ۲۰۰۳ به عراق آمد و پس از آن داعش که بخش بزرگی از خاک کشور را اشغال کرد و بغداد پایتخت عراق و شهرهای مقدس به خطر افتادند و مردم در حالت یأس و ناامیدی و ترس از آینده مجهول قرار داشتند، آیت الله العظمی سیستانی فتوای دفاع کفایی را در جهت توقف پیشروی داعش صادر کردند که باعث تقویت روحیه نیروهای امنیتی عراق شد و میلیون‌ها عراقی با تقدیم خون، کشور خود را نجات دادند.

او یادآور شد: بیش از سه میلیون عراقی این فتوا را لبیک گفتند و از عراق و مقدسات آن دفاع کردند و در نبردی که سه سال به طول انجامید، عراقی‌ها توانستند تمام سرزمین‌های خود را از دست گروه‌های تروریستی آزاد کنند و این یک رکورد برای آزادسازی میهن است چرا که آن زمان کشورهای بزرگ تخمین می‌زدند که آزاد سازی اراضی عراق بین ۱۰ تا ۳۰ سال زمان می‌برد ولی فتوای آیت الله العظمی سیستانی و پاسخ شایسته عراقی‌ها پیروزی را محقق کرد و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

تولیت حرم حضرت عباس (ع) : سخنان آیت الله العظمی سیستانی مرهم زخم‌هاست

تولیت حرم حضرت عباس (ع) : سخنان آیت الله العظمی سیستانی مرهم زخم‌هاست

تولیت حرم حضرت عباس (ع) : سخنان آیت الله العظمی سیستانی مرهم زخم‌هاست

تولیت حرم حضرت عباس (ع) : سخنان آیت الله العظمی سیستانی مرهم زخم‌هاست

تولیت حرم حضرت عباس (ع) : سخنان آیت الله العظمی سیستانی مرهم زخم‌هاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha