دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ احمد صافی در جشنواره کوثر عصمت ىر كربلا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمد صافی گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دفاع از امامت و حقیقت و بازگرداندن راه مردم به آنچه حق این امت است موضعی بایسته داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد صافی در سخنرانی خود در جشنواره کوثر عصمت که فعالیت‌های آن از سه شنبه ۱۲ دی در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) آغاز شد، گفت: سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نمایانگر یک مکتب، یک مسیر یکپارچه و یک برنامه برای هر چیزی است که یک فرد نیاز دارد.

وی افزود: سیره ایشان بیانگر درس‌های بزرگی در این زندگی است که باید از آنها پیروی کنیم، زیرا ایشان برای ما مسیری یکپارچه و برنامه‌ای برای هر چیزی که انسان نیاز دارد ترسیم کردند، به ویژه اینکه ایشان مختص به عالم دنیا نیستند و مقام‌های بلندی دارند، در حدیث پدرشان پیامبر اعظم حضرت محمد (صلی ‌الله‌ علیه و آله) آمده است که فرمودند : «او حوراء انسیه است و هر زمان دلتنگ بهشت شوم او را می‌بوسم.» که به این معناست که ایشان از عالم بهشت بوده و از ثمره‌های بهشتی هستند.

سخنران مراسم ادامه داد: آنچه قابل توجه می‌باشد این است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) نه تنها الگوی زنان هستند، بلکه برای همه، چه زن، چه مرد، چه بزرگسال و چه کودک، در درجات رهبری و عمل و در محراب عبادت و در طلب یاری او برای دفاع از حق و در صبر و آموزش دانش و نشر آن الگو می‌باشند.

وی تصریح کرد : حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حوزه تربیت، معلم بود و در تربیت فرزندان، بهترین و نیکوترین مربی برای فرزندان خود بود و شرح حال آن بانو عظمت تلاش ایشان را در این زمینه آشکار می‌کند چرا که برای ما دو سرور جوانان اهل بهشت، دو شخصیتی که چه به پا خاسته یا صلح کنند امامتشان محفوظ است پروریدند و همینطور حضرت زینب (سلام الله علیها) را در دامن خود بزرگ کردند که به ایمان و صبر در مصائب شهره عالم گشتند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی اضافه کرد: عطوفت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نسبت به فرزندانشان باعث شد که آنها نسبت به دوستان و یاران خود مهربان باشند، بلکه نسبت به دشمنان خود نیز عطوفت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار حضرت زهرا (سلام ‌الله ‌علیها) با همسرشان و وفاداری به ایشان الگوی ماست و ما باید از آن درس بگیریم؛ رفتاری که ایشان با امام علی (علیه السلام) در تقسیم وظایف مشترک داشتند که کارهای خانه را برای خود اختیار نموده و کارهای بیرون از منزل را به عهده شوهرشان واگذار کردند به ما می‌فهماند که وظیفه زن، کارهای درون خانه است و اگر بیشتر از این بخواهد انجام دهد رفتاری فراتر از وظیفه است و باید بداند که لازم است زندگی را با شوهرش تقسیم کند.

سخنران مراسم در پایان تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دفاع از امامت و حقیقت و بازگرداندن راه مردم به آنچه حق این امت است موضعی بایسته داشتند و در برابر عهدشکنی‌ها و فتنه‌ها صبر نموده و از چارچوب حقیقت منحرف نشدند.

حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت از چارچوب حقیقت منحرف نشدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha